پروژه‌های کشت گلخانه‌ای اصفهان به ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پروژه‌های نیمه تمام کشت گلخانه‌ای این استان برای اجرا و تکمیل شدن به ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد که پرداخت آن باید در اولویت قرار گیرد.

احمدرضا رییس‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالغ بر یکهزار پرونده مرتبط با درخواست احداث گلخانه و توسعه کشت گلخانه‌ای از حدود ٢.۵ سال گذشته در استان اصفهان تشکیل شده و با تکمیل مدارک مورد نیاز در انتظار تسهیلات بانکی است.

وی اضافه کرد: این تعداد پرونده و درخواست در مجموع برای احداث ١۵٠ هکتار گلخانه در همه مناطق استان و بیشترین آن در شهرستان های تیران و کرون و دهاقان است.

رییس‌زاده خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به کمبود منابع آبی و بهره وری بالای این صنعت، در استان اصفهان ضروری است لذا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، مساحت گلخانه‌های فعال در استان اصفهان ۲ هزار و ۹۲۰ هکتار است که ٢ هزار و ۷۲۲ هکتار از آنها به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد و در ۱۹۸ هکتار گل‌های زینتی کشت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های تزیینی در این خطه تولید و بخشی از آن صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha