۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85547754
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانان قشمی ۵۴۲ ماموریت انجام دادند 

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85547754
آتش نشانان قشمی ۵۴۲ ماموریت انجام دادند 

قشم - ایرنا - رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم گفت: آتش نشانان این شهرستان مرزی از چهار ایستگاه عملیاتی در ۵۴۲ ماموریت آتش سوزی و امداد و نجات به یاری قشموندان رفتند.  

نجم الدین فریدونی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آتش نشانان قشمی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه به ۵۴۲ عملیات اعزام شدند که ۱۷۶ مورد از آن مربوط به مهار آتش، ۱۴۱ مورد مربوط به امداد و نجات و ۲۲۵ مورد مربوط به پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت مهار آتش زباله، ضایعات و درختان ۵۸ مورد، اماکن(منزل، اداره، مغازه و کارگاه ها) ۵۵ مورد، پیک نیک و گاز ۲۱ مورد، وسایل نقلیه(خودرو و موتور سیکلت) ۱۸ مورد، ترانس برق و تاسیسات ۱۶ مورد و شناور دریایی و کارگاه شناور سازی با هشت مورد به ترتیب بیشترین عملیات‌ ایمنی و آتش نشانی در قشم بوده است.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: از مجموع عملیات‌ کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان، ۸۲ مورد گرفتن مار و حیوانات وحشی(گربه و سگ)، ۱۰۵ مورد نجات از آسانسور، ۱۳ مورد امداد در تصادف جاده ای، ۶ مورد امداد و نجات دریایی، ۱۰ مورد سقوط از ارتفاع(چاه و درخت) و مابقی به سایر خدمات آتش‌نشانی در حوزه امدادرسانی اختصاص داشت.

فریدونی اضافه کرد: ۷۵ مورد امدادرسانی در ساحل و ماسه‌های بادآور، ۴۷ مورد پوشش ایمنی مراسم و جشنواره ها، ۱۱ مورد آبگرفتگی منازل و معابر، هشت مورد گیر کردن انگشتر در دست، سه مورد نشت گاز، چهار مورد اقدام به خودکشی، یک مورد ریزش آوار و یک مورد نشتی بنزین از خودرو در این مدت انجام شده است.

وی گفت: اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم در قالب چهار ایستگاه، ۴۸ نفر نیروی عملیاتی و با برخورداری از یک فروند شناور آتش خوار و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای آتش را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام می‌دهد.

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی قشم اعلام کرد: قشموندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره تلفن ۱۲۵ در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha