۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85547881
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هزار زائر کاشانی برای شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کردند

کاشان _ ایرنا _ مدیر حج و زیارت کاشان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون سه هزار نفر از شهروندان این شهرستان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

حمیدرضا بهروزی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام زائران عتبات عالیات از ۱۷ تیر ماه مصادف با نخستین روز محرم در سامانه مدیریت اربعین حسینی(سماح) به نشانی samah.haj.ir آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

مدیر حج و زیارت کاشان گفت: از مجموع ثبت‌نام شدگان در سامانه سماح ۳۳ درصد استفاده از وسیله نقلیه شخصی، ۶۰ درصد اتوبوس، سه درصد هواپیما و چهار درصد سایر ناوگان حمل و نقل را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: زائران قبل از شروع ثبت‌نام باید تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و همچنین مرز خروجی و ورودی خود را تعیین کنند.

بهروزی‌فر افزود: امسال سه بسته بیمه‌ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی در سامانه سماح بارگذاری شده است که توصیه می‌کنیم زائران، بیمه کامل‌تر را برگزینند.

وی یادآور شد: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر حداقل به مدت ۶ ماه است بنابراین متقاضیان فاقد گذرنامه معتبر از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

مدیر حج و زیارت کاشان از متقاضیان خواست تا برای تشرف به عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و نام نویسی و اخذ یا تمدید گذرنامه خود را به روزهای پایانی صفر موکول نکنند.

وی افزود: پرداخت ارز به زائران از هفتم اَمُرداد توسط بانک‌ها شروع می‌شود که منوط به ثبت‌نام در سامانه بوده و گرفتن بلیت هواپیما و قطار نیز منوط به همین ثبت‌نام است تا زائران سفری ایمن داشته باشند.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر از کاشان به سفر اربعین اعزام شدند که با توجه به افزایش این تعداد نسبت به سال‌های پیش از آن، پیش بینی می‌کنیم امسال نیز شاهد افزایش زائران این شهرستان در مراسم اربعین امسال باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha