۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85547935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک مالی آمریکا به پاکستان؛ واشنگتن مدعی کمک به اقتصاد و مبارزه با تروریسم است

اسلام‌آباد - ایرنا - آمریکا مدعی شد که با هدف آنچه ایجاد ثبات اقتصادی و مبارزه با تروریسم می‌نامد، یک بسته مالی به پاکستان اعطا می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان امروز چهارشنبه نوشت که دولت جو بایدن تامین کمک ۱۰۱ میلیون دلاری به پاکستان را از کنگره درخواست کرده است.

دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب و آسیای میانه طی اظهاراتی در نشست کمیته فرعی امور خارجه مجلس نمایندگان این کشور گفت: هدف از کمک مالی که برای پاکستان درخواست شده است اصلاحات اقتصادی، مبارزه با تروریسم، ارائه تسهیلات بدهی و حمایت از دموکراسی خواهد بود.

این دیپلمات آمریکایی که از سوی جناح اپوزیسیون در پاکستان متهم به توطئه برای براندازی دولت عمران خان است، مدعی شد که واشنگتن درصدد کمک به اصلاحات اقتصادی در پاکستان است.

این درحالی است که پاکستان برای عبور از بحران اقتصادی و تقویت ذخایر ارزی خود در تکاپوی دریافت وام جدید از صندوق بین المللی پول است.

اواخر تیرماه امسال صندوق بین‌المللی پول با درخواست پاکستان برای دریافت وام جدیدی به ارزش هفت میلیارد دلار موافقت کرد و قرار است در صورت تایید نهایی طی سه سال آینده به اسلام‌آباد پرداخت کند.

به گفته کارشناسان پاکستانی، این بیست و چهارمین برنامه وام این کشور از صندوق بین المللی پول طی سه سال آینده خواهد بود که البته در کوتاه مدت بار سنگینی را بر پاکستان تحمیل می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha