آب شرب شهر صحنه و ۱۰ روستای تابعه پایدار شد

کنگاور - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه در شرق استان کرمانشاه، از وارد مدار شدن مجدد چاه مجتمع ۹ روستایی «علی‌گرزان» از توابع این شهرستان و چاه تأمین آب شرب شهر صحنه و روستای عباس‌آباد خبر داد.

بهروز چراغی‌افضل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی اعلام کم‌فشاری و قطعی آب در مناطق مرتفع روستاهای مجتمع علی‌گرزان، بر اساس بازدید و بررسی‌های انجام شده توسط واحد بهره‌برداری مشخص شد که چاه شماره ۲ این مجتمع به علت نقص فنی خاموش و فاقد آب‌دهی شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته الکتروموتور شناور ۶۲.۵ کیلووات و پمپ شناور ۳۴۵.۵ نصب و چاه مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته مدیر امور آبفای شهرستان صحنه، با انجام این عملیات، آب مجتمع سه هزار و ۸۰۰ خانواری علی‌گرزان از توابع بخش مرکزی شهرستان صحنه که شامل ۹ روستا و ۹۵۰ مشترک است، مجدداً پایدار شد.

چراغی‌افضل در ادامه با اشاره به تعویض الکتروپمپ شناور چاه شماره هفت که تأمین کننده آب شرب شهر صحنه و روستای عباس‌آباد در بخش مرکزی است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که الکتروپمپ شناور این چاه نیز دچار سوختگی شده و با همکاری و مساعدت معاونت بهره‌برداری، بلافاصله شناور و دیگر ملزومات مورد نیاز جهت راه‌اندازی مجدد این چاه تهیه و بر روی آن نصب شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی مدیرعامل، معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و مجموعه همکاران خود در آبفا استان، از مشترکان درخواست کرد؛ در این فصل گرم، با توجه به تنش آبی و کمبود آب شرب، با اصلاح الگوی مصرف، شرکت آب‌ و فاضلاب را در انجام خدمات محوله یاری‌ نمایند.

شهرستان صحنه با جمعیتی بیش از ۷۵ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha