پارک خلیج‌فارس قطب حمایت از دانش‌بنیان‌های انرژی/ فراخوان جشنواره نفت و گاز
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ضمن اعلام فراخوان جشنواره رسانه‌ای نفت و گاز و اشاره به نقش‌آفرینی این مجموعه به عنوان قطب حمایت از دانش‌بنیان‌های حوزه انرژی از هدفگذاری و برنامه‌ریزی ۱۰ ساله برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان و قانون تولید بار اول خبرداد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رحمن دشتی اظهارکرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس بنابر تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همسو با شعار سال با جدیت به عنوان هاب حمایت از دانش بنیان های حوزه انرژی و تولیدات داخلی این حوزه نقش آفرینی می کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای چالش معکوس (ریورس پیچ/ Reverse Pitch) در شرکت‌های پتروشیمی، دومین سمینار تخصصی بازرگانی و تأمین کالا در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران، هشتمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی، ششمین نمایشگاه خدمات در نفت، گاز و پتروشیمی و پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پارس از برنامه‌های شاخص پارک علم و فناوری خلیج فارس در سال جاری است که توسط دو شرکت مستقر در پارک - آتی ساز فناوری و شتابدهندگان بازار پارس برگزار می‌شود.

باتوجه به حوزه‌های تعریف شده در برنامه‌ بلندمدت و همچنین مأموریت‌های اصلی پارک علم و فناوری خلیج فارس، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، از مزیت‌های اصلی فعالیت این پارک فناوری محسوب شده و به فراخور این ظرفیت از شرکت های دانش بنیان حوزه انرژی به صورت ویژه حمایت می شود.

وی بیان کرد: حمایت از فعالیت های دانش بنیان حوزه انرژی علاوه بر تامین بهتر نیازهای صنعت به توسعه اقتصاد شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کمک می کند. در همین راستا ارتباط و تعامل همه‌جانبه از یک‌سو و اشاعه تلاش‌ها و دستاوردهای مرتبط با خودکفایی، ساخت داخل، ایجاد دانش فنی و نوآوری و ... در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سوی پارک و صنایع مستقر در این استان بسیار مهم و ضروری است.

دشتی تصریح کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس علاوه بر داشتن هدفمندی و برنامه‌ریزی برای ۱۰ سال آینده، ابزارهای متعددی نیز در اختیار دارد که می‌تواند به توسعه زنجیره اتصال صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند. این پارک ابزارها و زیرساخت‌های قانونی موجود جهت ایجاد رابطه عرضه و تقاضای فناوری، استفاده حداکثری از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان بخصوص بند ب و ت ماده ۱۱، قانون تولید بار اول و برگزاری رویدادهای بهم‌رسانی و عرضه و تقاضای فناوری را به طور ویژه دنبال می‌کند.

پارک خلیج‌فارس قطب حمایت از دانش‌بنیان‌های انرژی/ اعلام فراخوان جشنواره نفت و گاز

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: ارائه برنامه‌های شرکت‌های صنعتی در حوزه ساخت داخل، بومی‌سازی و حمایت از سازندگان داخل در سال جاری از برنامه‌های مهم سال جاری پارک علم و فناوری خلیج فارس محسوب شده و حضور مدیران پژوهش و فناوری برخی از شرکت‌ها نیز در همین راستا انجام شده است.

به گفته وی، همکاری صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع اصلی رویدادها و نمایشگاه های امسال پارس جنوبی است چراکه این مهم راهی برای افزایش ضریب نفوذ فعالیت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.
به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دشتی بیان کرد: کسب رتبه سوم ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ در کشور نشان از جایگاه ارزنده بوشهر است که با افق ترسیم شده استان باید در رده نخست قرار گیرد.

یک سوم شرکت‌های فعال در این پارک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند و خدمات متنوعی از جمله تولید تجهیزات، قطعات، بازرسی‌های فنی و آزمایشگاهی ارائه می‌دهند.

جشنواره رسانه ای نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس

همچنین فراخوان جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با تمرکز بر نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز تولید علم و دانش در توسعه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نقش نمایشگاه‌ها در جهش تولید، توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان و مردمی‌سازی اقتصاد اعلام شد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس در این زمینه نیز اظهارکرد: این جشنواره با محوریت موضوعاتی از جمله حمایت متقابل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش این صنایع در حفظ محیط زیست، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، و اقدامات آن‌ها در راستای تحقق شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد برگزار می‌شود. نقش نمایشگاه‌های حوزه نفت و گاز در جهش تولید، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مردمی‌سازی اقتصاد از دیگر موضوعات مهم این جشنواره است.

وی ادامه داد: قالب‌های جشنواره شامل موارد نوشتاری نظیر خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، سرمقاله و یادداشت و نیز چندرسانه‌ای مانند اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی است.

پارک خلیج‌فارس قطب حمایت از دانش‌بنیان‌های انرژی/ اعلام فراخوان جشنواره نفت و گاز

دشتی درباره شرایط شرکت در جشنواره گفت: آثار تولیدی باید در بازه زمانی ۲ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌های ملی، استانی و صداوسیما منتشر شده باشند و آخرین مهلت پذیرش آثار تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: عکاسان باید علاوه بر ارسال نسخه‌های منتشر شده، لوح فشرده عکس‌ها را با کیفیت ۱۰۲۴ DPI و فرمت JPG ارسال و اینفوگرافی‌ها باید علاوه بر فرمت JPG، در قالب فرمت PSD یا TIF نیز ارسال شوند.

وی افزود: آثار ارسالی باید شامل شناسنامه، لوگوی نشریه و تاریخ انتشار باشند و در رسانه‌های برخط دارای نشانی اینترنتی و تاریخ انتشار باشند و برگزیدگان جشنواره ملزم به ارائه اصل اثر منتشر شده به دبیرخانه جشنواره هستند.
دشتی عنوان کرد: جشنواره حق استفاده تبلیغاتی و هنری از آثار ارسالی را دارد و کلیپ‌ها و موشن‌گرافی‌ها باید بدون لوگو و با کیفیت اصلی ارسال شوند. خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که بیشترین آثار تولیدی و جوایز انفرادی را در قالب‌های اعلام‌شده کسب کنند به عنوان رسانه برتر شناخته شده و تقدیر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha