مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

شهرکرد - ایرنا - چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه میزبان حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضائیه بود و در این سفر رسمی یک روزه برخی از مسائل و مشکلات استان از جمله در حوزه قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در سومین برنامه کاری سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری در نشست اداری استان حضور یافت.

مدیران استانی در این نشست گزارشی از فعالیت های عمرانی، زیرساختی، مسائل اقتصادی، کشاورزی و بخش خصوصی را مطرح کردند.

سازمان بورس؛ ویترین اقتصادی کشور

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بازار سرمایه و اوضاع اقتصادی کشور گفت: بازار سرمایه، یکی از موضوعات ملی کشور است.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در این نشست افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان سرمایه‌گذاری کشور ویترین اقتصادی کشور است و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساماندهی این بازار است.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم انتظار برخورد قضایی با تخلف‌های بازار سرمایه را دارند.

مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

به گفته وی، در بحث مساله آب با وجود اینکه همیشه مدافع انتقال آب تحت حاکمیت وزارت نیرو براساس اصول علمی بودیم اما بحران منطقه بیرگان نه تنها بحث پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال که باید تا اردیبهشت پرداخت می‌شد تاکنون پرداخت نشده بلکه نارضایتی هم ایجاد شده است و هم‌اکنون ساکنان ۳۰ روستای این استان خدمت رسانی نمی‌شود و مشکل آب، برق و گاز در این مناطق وجود دارند.

به گفته عزیزی، بحران جاده یکی از مشکلات مهم چهارمحال و بختیاری است که این امر موجب شده تا آمار تصادف‌ها و تلفات جاده‌ای در این استان قابل توجه باشد و می‌طلبد دادگستری و قوه قضاییه در این خصوص ورود کند.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون کمترین جاده چهار خطه در این استان وجود دارد و همین امر موجب شده تا بیشترین آمار تصادف‌ها، مرگ و میر و جراحت‌ها نسبت به جمعیت در جاده‌های این استان رقم بخورد.

جذب ۸۰ درصد اعتبارات دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از سهم اعتبارات این استان از محل اعتبارات سفر استانی دولت سیزدهم ۸۰ درصد تعهدات این سازمان جذب شده است.

حمیدرضا منتظری عدالت را یکی از مولفه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: تلاش شد براساس این مولفه تخصیص اعتبارات استانی مبتنی برعدالت باشد.

وی تدوین سند تحول و پیشرفت استان را از راهکارهای مهم رسیدن به عدالت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تدوین این سند همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برنامه‌های خود را براساس مفاد این سند تدوین کنند.

مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

منتظری با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در راستای تحقق شعار سال چهار کارگروه رونق بخشی در چهارمحال و بختیاری شامل کارگروه صنعت، معدن و پتروشیمی، کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزیان، گردشگری و بوم‌گردی و رونق بخشی در ساختمان و مسکن تشکیل شده است.

وی منابع طبیعی را مهمترین قابلیت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی آب برای این استان هم فرصت و هم تهدید به شمار می‌رود.

منتظری افزود: شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به عنوان پربارش ترین نقطه ایران به شمار می‌رود که امروز به واسطه تغییر اقلیم بیش از ۹۹ درصد مساحت آن دچار خشکسالی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیمه شرقی چهارمحال وبختیاری از دشت‌های هموار و مناسب برای کشاورزی برخودار است گفت: نیمه غربی این استان به دلیل بستر سنگی، بارش‌ها در این منطقه بیشتر به صورت روان‌آب خارج می‌شود که با توجه به خشکسالی‌ها اجرای طرح‌های مختلف برای کنترل این رواناب ضروری است.

منتظری با اشاره به آبرسانی به ۲۰۰ روستا با تانکر گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی از جمله طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از جمله اولویت‌های چهارمحال و بختیاری است.

توسعه چهارمحال و بختیاری بر مدار کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط توپوگرافی کوهستانی این استان (۸۰ درصد کوهستانی و ۲۰ درصد دشت) گفت: میانگین بارش در استان بیش از ۵۰۰ میلی‌متر است و فراز ارتفاعی ۲هزار متری این استان موجب تنوع گونه‌های گیاهی و دامپروری در استان شده است.

حسین برزگر اضافه کرد: شرایط خاص جغرافیایی چهارمحال و بختیاری موجب شده تا این استان به عنوان قطب کشاروزی و دامپروری کشور شناخته شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۸۳ هزار بهره بردار و میزان تولیدات محصولات کشاورزی این استان در سال گذشته بیش از ۲ میلیون تن با ارزش ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

برزگر با اشاره به اینکه سهم تولیدات کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید ناخالص داخلی ۲۱ درصد است گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید بادام آبی، ماهیان سردآبی، رتبه پنجم تولید حبوبات، رتبه ششم تولید قارچ خوراکی و رتبه هشتم تولید گردو را دارد.

وی گفت: براساس آمارهای موجود چهارمحال و بختیاری برکشاورزی پیشدار اقتصاد استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش ۱۰۰درصدی ارزش تولیدات کشاورزی این استان در دولت سیزدهم، افزایش رغبت کشاورزان به بخش کشاورزی و با ایجاد هفت هزار و ۸۵ نفر رشد نرخ اشتغالزایی در بخش کشاورزی محقق شده است.

۱.۴ صنایع کشور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با داشتن هزار و ۱۳۳ واحد صنعتی ۱.۴ صنایع کشور را به خود اختصاص داده است.

فضل الله رحمتی افزود: صنایعی که با ۲۷ همت سرمایه گذاری موجب ایجاد اشتغال قابل توجهی در استان شده است.

مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

افزایش صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری از ۴۲ به ۹۸ میلیون دلار

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با اقدامات و حمایت‌های انجام شده میزان صادرات غیرنفتی استان از ۴۲ میلیون دلار به ۹۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

شهرام زارع فارسانی افزود: تقویت بخش خصوصی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و براساس سیاست جهش تولید با مشارکت مردم به شکل کامل انجام شده است.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم با برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید گام‌های مهمی در راستای امید آفرینی، رفع مشکلات اقتصادی و تقویت بخش خصوصی انجام شده است.

مطالباتی که در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رییس قوه قضاییه مطرح شد

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه دادگستری چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از بروکراسی اداری اظهار داشت: براساس تفاهم انجام شده سه شعبه مختص بخش خصوصی استان برای رسیدگی به مشکلات این بخش پیش‌بینی شده است.

زارع ادامه داد: با وجود کمبود منابع و مشکلات اقتصادی اما با اقدام‌های انجام شده گام‌های مهمی در راستای امید آفرینی انجام شده است.

زارع فارسانی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال‌زایی امنیت و پیشگیری از جرم و جنایت را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و دومین سفر استانی خود روز چهارشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم چهارمحال و بختیاری، دیدار با قشرهای مختلف مردمی و جوامع نخبگانی این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha