۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85548140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در بوشهر: فرهنگ حسینی در زندگی مردم ظهور پیدا کند

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ حسینی همانند برگزاری مراسم های محرم باید در زندگی مردم بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری روز چهارشنبه در رویداد "حسینیه مقاومت" که با رویکرد تقدیر از پیرغلامان و مؤثرین سنن عاشورایی برگزار شد، اظهار کرد: کلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خورشید حقیقت نمای اسلام ناب محمدی(ص) است که باید مورد توجه عمومی شیعیان جهان قرار گیرد.

وی بیان کرد: قرار گرفتن سبک زندگی حسینی در کنار عزاداری‌ها باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق فرهنگ حسینی در زندگی مردم تبلور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: بوشهری‌ها مراسم دهه نخست ماه محرم را بسیار باشکوه برگزار می کنند که این رویه باید برای مراسم‌های منتهی به اربعین سید الشهدا نیز بخوبی تکرار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: نقش مداحان و ذاکران در ترویج مکتب حسینی بسیار مهم از این رو باید در این زمینه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شود.

حجت الاسلام محمد قادری تاکید کرد: باید سبک زندگی مکتب حسینی در زندگی دست‌اندرکاران ترویج فرهنگ عاشورا بخوبی نمایان و متبلور باشد.

بیشتر بخوانید

فیلم | عزاداری روز عاشورای بوشهر

تاثیرات محرم بر بازار بوشهر با نگاهی به یک خیر بی‌پایان

آغاز حرکت عزاداران حسینی روز عاشورا در بوشهر

وی هدف‌های برگزاری رویداد بوشهر حسینیه مقاومت را ترویج و تثبیت سنن عاشورایی و آیینی استان و تقدیر از پیرغلامان و مؤثرین سنن عاشورایی دانست.

قادری با قدردانی از دست‌اندرکاران مراسم دهه نخست ماه محرم عنوان کرد: آیین سوگواری و عزاداری سنتی بوشهر که از جذابیت خاصی برخوردار است در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مراسم سنج و دمام‌زنی و نوحه پامنبری از دیگر برنامه این مراسم بود و در پایان از 72 نفر از مسئولان هیئات مذهبی، فعالان مساجد، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام و روحانیون تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha