۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبر: 85548478
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۸ درصد از حجم سدهای مشهد آب دارد

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبر: 85548478
۱۸ درصد از حجم سدهای مشهد آب دارد

مشهد- ایرنا- عضو اصلی شورای راهبردی روابط عمومی بخش آب کشور گفت: هم اینک ۱۸ درصد از حجم ذخیره سدهای استان آب دارد و با توجه به گرمای هوا، مدیریت مصرف ضروری است.

کاظم جم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم آب موجود در سدهای مشهد شامل "طرق، دوستی، ارداک و کارده" هم اکنون ۲۲۸ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳۰ میلیون متر مکعب بود.

وی اضافه کرد: حجم ورودی آب به سدهای خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۵ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان آب موجود در سدهای استان نیز ۲۹۹ میلیون متر مکعب معادل ۱۹ درصد حجم ذخیره سدهاست.

جم افزود: با توجه به افزایش دما و روزهای بسیار گرم پیش رو، مدیریت مصرف برای گذر از این شرایط ضروری تر از گذشته است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه و هشدار سطح زرد از افزایش گرمای هوا و رکورد زنی از روز چهارشنبه هفته جاری تا سه روز آینده خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از امروز با استقرار جریانات گرم بر روی استان خراسان رضوی انتظار می‌رود ضمن افزایش دما شاهد ماندگاری هوای گرم تا دوشنبه هفته آینده باشیم.

"بیشینه دما در غالب نقاط گرمسیر خراسان رضوی به ۴۵ درجه خواهد رسید و دمای هوای مشهد نیز در این روزها به ۴۰ درجه سلسیوس می رسد."

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

خراسان رضوی دارای ۳۵ سد فعال است که ۱۹ سد از این تعداد به عنوان سدهای بزرگ در مدار بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha