۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85548556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار جبهه هوای گرم در ایلام تداوم دارد

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85548556
استقرار جبهه هوای گرم در ایلام تداوم دارد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: فعالیت جبهه هوای گرم که از روز دوشنبه در استان استقرار یافته، تا اواسط هفته آتی ادامه خواهد داشت.

"ساسان رستمی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موج گرمای هوا تا دوشنبه هفته آینده در استان فعال است.

وی افزود: هرچند جبهه گرمای هوا تا دوشنبه در استان استقرار دارد اما طی روزهای جمعه تا شنبه دمای هوا کاهش نسبی و نامحسوس می یابد.

رستمی ادامه داد: دمای هوای برای امروز و فردا در مناطق سردسیر بین ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتیگراد و نقاط گرمسیر هم بین ۴۸ تا ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد اما برای شنبه تا دوشنبه آتی این دما افزایش پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده دما در مناطق گرمسیر تا ۵۰ درجه سانتیگراد و در نقاط سردسیر هم تا ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد.

رستمی بیان کرد: تداوم موج گرما افزایش مصرف انرژی، گرمازدگی افراد و احتمال بروز آتش سوزی در اراضی طبیعی و زراعی را در پی خواهد داشت که در این راستا باید تمهیدات لازم توسط شهروندان و مسئولان اندیشیده شود.

استقرار جبهه هوای گرم در ایلام تداوم دارد

وی یادآور شد: در مدت استقرار موج گرما عموم مردم به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و زنان باردار در ساعات اوج گرما از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

رستمی تاکید کرد: گرمای هوا شرایط را برای بروز آتش سوزی در اراضی مرتعی و کشاورزی افزایش می دهد و مردم در صورت حضور در طبیعت از روشن کردن آتش اجتناب ورزند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: دهلران طی روزهای اخیر جزء سه شهر گرم کشور بود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در صدر گرمترین شهرهای کشور قرار گرفت‌.

وی در مورد گرد و غبار هم گفت: باتوجه به وزش باد در کشور عراق و جنوب سوریه احتمال تشکیل توده گرد و غبار در کانون های تولید ریزگرد و نفوذ آن به استان برای امروز و فردا وجود دارد.

به گزارش ایرنا، استقرار توده هوای گرم موجب کاهش ساعت فعالیت ادارات و بانک ها در شهرهای استان شد.

استقرار سه روز یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha