چمران: مشکلات اخیر، شایسته شورای شهر تهران نبود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اختلاف نظر در هر جمعی هست و شورای شهر هم مستثنی نیست، گفت: برخی مشکلات اخیر، شایسته‌ شورای شهر پایتخت نبود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شهرداری تهران، مهدی چمران در گفت وگویی افزود: وقتی با منطق جلو برویم و مشکلات خارج از صحن به شورا تحمیل نشود، این جمع کار خودش را انجام می‌دهد اما تاثیرات سیاسی و تفکرات جناحی، به شورا و به تبع آن به مردم آسیب می‌زند.

اشاره مهدی چمران رییس شورای شهر تهران به حواشی اخیر در جلسه علنی پارلمان شهری پایتخت بود جایی که انتقاد «نرگس سلیمانی» عضو این شورا از مدیریت «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و موضع گیری برخی دیگر از اعضا در مخالفت و موافقت با این سخنان حاشیه ساز شده بود.

وی در خصوص عملکرد سه ساله مدیریت شهری با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در دوره قبلی مدیریت شهری تهران متوقف ماند و حتی در یکی از طرح‌ها، کارگاه را هم جمع‌آوری کردند، اظهار کرد: در این دوره اما پروژه را مجددا شروع کردیم که البته زمان و چالش‌های بیشتری پیش روی چنین طرح‌هایی خواهد بود و مدیریت شهری ششم تهران چرخ متوقف پیشرفت پایتخت را به حرکت در آورد

 به گفته وی ، در دوره قبلی مدیریت شهری و در میدان فتح، روی دو پلی که نیمه کاره مانده بود، خاک ریختند که در دوره اخیر مجبور شدیم آنها را تخلیه و کار را از نو شروع کنیم.

وی افزود: پروژه ترمینال شرق تا ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی ساختمان را رها کردند که آسیب‌های زیادی به آن رسید و به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تا اواخر دولت دوازدهم یک اتوبوس هم به تهران ندادند، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته و به خصوص هشت ساله دولت قبلی، شاهد بی توجهی و کم توجهی عجیبی در سراسر کشور نسبت به حمل و نقل شهری بودیم به طوری که تا اواخر دوره گذشته هیچ اتوبوسی به تهران تخصیص ندادند.

وی یادآور شد: در طرح جامع شهری تهران، الان باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم ولی این رقم به کمی بیشتر از یک هزار دستگاه رسیده بود؛ همچنین یک واگن مترو هم در این مدت به تهران اختصاص ندادند.

چرا شهرداری تهران از چین اتوبوس می‌خرد؟

چمران با بیان اینکه در تهران با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستیم، اضافه کرد: ابتدا با شرکت‌های داخلی صحبت کردیم اما در نهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند به همین دلیل مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد کنیم که البته با تاکید وزیر صمت، مقرر شده اتوبوس‌های برقی وارد شوند.

نقش دولت شهید رئیسی در ساخت مترو ملی و خرید واگن خارجی مترو

وی گفت: سال ۱۳۹۶ تفاهم‌نامه‌ای با چین منعقد شد تا ۱۰۵۰ واگن مترو به شهرداری تهران تحویل داده شود، بیش از ۶۰۰ واگن در فاز نخست باید وارد می‌شد که بخاطر عدم حواله کرد قسط اول، کار توسط چینی‌ها شروع نشده بود اما در دولت شهید رئیسی و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر، این کار انجام شد و کار ساخت واگن‌ها هم شروع شده است.

چمران تاکید کرد: ساخت واگن ملی هم در دوره قبل با توقف رو به رو شد اما دولت شهید رئیسی ارز مورد نیاز برای این کار را تامین کرد که امیدواریم تا پایان امسال، یک رام قطار ساخت داخل تحویل داده شود.

اول باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم بعد از مردم بخواهیم خودروی شخصی استفاده نکنند

رییس شورای شهر تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی، مهمترین عامل کاهش آلودگی هواست، اگر این مساله را به خوبی تامین کنیم آن وقت می‌توانیم از مردم بخواهیم از خودروی شخصی استفاده نکنند.

وی افزود: ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و همچنین تاکسی‌های برقی به تهران، می‌تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند.

سالانه یک هزار هکتار فضای سبز به شهر تهران افزوده می‌شود

چمران با پرداختن به سرانه فضای سبز در کلانشهر تهران تاکید کرد: سرانه افزایش یافته اما هنوز هم کافی نیست بنابراین برای افزایش سالانه هزار هکتار فضای سبز در اطراف شهر تهران برنامه‌ریزی شده است.

شورای ششم تهران چرخ متوقف مدیریت شهری را به حرکت درآورد

وی گفت: از ابتدای تشکیل شورای ششم، همه اعضا با تمام توان مشغول فعالیت بوده‌اند و بازدیدهای متعددی از پروژه‌ها انجام داده‌اند؛ نشست‌های مردمی در شهرداری‌های مناطق و مساجد هم در دستور کار آنها بود به حرکت در آوردن یک چرخ متوقف مانده سخت است ولی با همه این مشکلات جلو رفتیم.

مشکلات اخیر شایسته‌ شورای شهر تهران نبود

چمران با بیان اینکه اختلاف نظر در هر جمعی هست و شورای شهر تهران هم مستثنی نیست، اظهار کرد: وقتی با منطق جلو برویم و مشکلات خارج از صحن به شورا تحمیل نشود، این جمع کار خودش را انجام می‌دهد اما تاثیرات سیاسی و تفکرات جناحی، به شورا و به تبع آن به مردم آسیب می‌زند.

رییس شورای شهر تهران افزود: برخی مشکلات اخیر، شایسته‌ شورای شهر تهران نبود اما در مجموع به انجام وظایف اعضای شورا لطمه‌ای نزد.

شورای پنجم تهران حتی یک گزارش حسابرسی را هم بررسی نکرده بود

وی تاکید کرد: حسابرسی شهرداری با شورای شهر است و هزینه آن هم توسط شورا تامین می‌شود اما در دوره پنجم، یک گزارش حسابرسی هم در صحن قرائت نشد به همین دلیل در شورای ششم با انبوهی از این گزارش‌ها مواجه شدیم که بیش از یک سال زمان برای تعیین تکلیف آنها صرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha