طرح ساماندهی خانه‌های مسافر در تربت‌حیدریه آغاز شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی خانه‌های مسافر در این شهرستان گفت: تاکنون ۱۳ واحد خانه‌مسافر با ظرفیت هر باب به طور متوسط بین هشت تا ۱۰ نفر شناسنامه‌دار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه‌مسافر شامل یک باب منزل مسکونی و یا یک یا ۲ اتاق از یک واحد مسکونی است که مالک بعد از تجهیز و با کسب مجوز، آن را برای پذیرایی از مسافران آماده می‌کند.

وی مزیت‌ مهم طرح ساماندهی خانه‌های مسافر را فراهم کردن امکانات مناسب در حد استانداردهای اولیه برای میزبانی از مسافران و گردشگران دانست و بیان کرد: با این اقدام مهمانان به خانه‌مسافر به عنوان یک اقامتگاه رسمی دارای امکانات لازم نگاه کرده و در سفر بعدی نیز چه بسا این اماکن را برای اقامت انتخاب کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه ارایه آموزش‌های لازم به صاحبان خانه‌مسافر در باره چگونگی تعامل با گردشگران و مسافران را از دیگر مزایای شناسنامه‌دار کردن این اماکن اقامتی برشمرد و افزود: با اجرایی شدن کامل طرح، شهرستان تربت‌حیدریه بعد از مشهد دارای یک بانک اطلاعاتی غنی در این بخش از حوزه گردشگری خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد ‫درگاه ملی مجوزهای کشور، مالکان خانه‌مسافر اقدام به ثبت در این سامانه کردند و صدور مجوز در این بخش بسیار سهل و آسان‌تر از سایر بخش‌های حوزه گردشگری است.

محمدی در ادامه به معرفی واحدهای اقامتی رسمی فعال شهرستان پرداخت و گفت: اکنون ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ مهمانسرا وجود دارد که تا پایان امسال چهار باب اقامتگاه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین اکنون چهار واحد مجتمع گردشگری، ۲ واحد گردشگری کشاورزی، یک آژانس گردشگری، ۲ بازارچه صنایع دستی و ۲ رستوران بین راهی نیز، در مرحله اخذ مجوز فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا تربت‌حیدریه در دالان ارتباطی شرق کشور حلقه اصلی اتصال استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون بندرعباس، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به مشهد مقدس محسوب می شود، میانگین تردد در کمربندی این شهرستان ۱۰ هزار خودرو در شبانه روز است.

تربت حیدریه از شهرستانهای مهم و بزرگ خراسان رضوی به عنوان معبر مهم گردشگری شرق کشور حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha