۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85548791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعله های آتش باز هم به جان کوه قلارنگ ایلام افتاد

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85548791
شعله های آتش باز هم به جان کوه قلارنگ ایلام افتاد

ایلام - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام از شعله ور شدن دوباره آتش در منطقه حفاظت شده قلارنگ در محدوده شهرستان سیروان خبر داد.

"علیرضامحمدی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش از ظهر امروز بخشی دیگر از منطقه حفاظت شده قلارنگ طعمه آتش شده است.

وی افزود: قسمت های مختلف منطقه قلارنگ از جمعه هفته گذشته تاکنون دچار آتش سوزی شده و هر بار با تلاش همه عوامل اطفای حریق و نیروهای مردمی کنترل و مهار شد و امروز بعد از مدت کوتاهی در یک نقطه دیگر از قلارنگ شاهد بروز آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده هستیم.

محمدی ادامه داد: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، دستگاه های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی، مردم محلی، همیاران طبیعت و انجمن های زیست محیطی با وجود خستگی مفرط ناشی از مهار آتش سوزی طی یک هفته اخیر، امروز نیز برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی وارد عمل شده اند.

وی یادآور شد: هم اکنون این نیروها برای مقابله با آتش سوزی و بررسی محل آتش به منطقه گسیل شده اند و با توجه به وضعیت خشن و کوهستانی منطقه در صورت گسترده شدن آتش، از طریق ستاد بحران استاتداری بالگرد درخواست می شود.

وی بیان کرد: پوشش متراکم گیاهی، وزش باد، شیب تند و شعله ور شدن و سقوط کُنده های نیم سوز از ارتفاع به مناطق پایین دست، باعث گسترش آتش سوزی می شود.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با ۳۳ هزار هکتار وسعت در حوزه استحفاظی سه شهرستان ایلام، سیروان و ایوان قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فقره آتش سوزی با بیش از ۵۰ هکتار وسعت در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان رخ داده است.

از ۲ میلیون هکتار گستره استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل داده است.

سهم اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha