۴ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85549023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید معاون استاندار خراسان‌شمالی بر تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با پایان مهلت قانونی معرفی افراد برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸، بانک‌ها اقدامات لازم را برای تسریع در پرداخت این تسهیلات انجام دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ناصر فخر موحدی پنج‌شنبه شب اظهار کرد: با توجه به جذب ۶۲ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ واحدهای تولیدی و خدماتی و مهلت قانونی جذب اعتبارات تا پایان مرداد ماه، دستگاه‌های متولی تلاش و پیگیری لازم را با حضور در بانک‌های عامل داشته باشند تا این جذب به حداکثر برسد.

وی همچنین بر برنامه‌ریزی دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان در جذب حداکثری ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی جز سه بند ب تبصره ۲ سال ۱۴۰۳ تاکید کرد.

فخرموحدی بر اهمیت نظارت بر تسهیلات پرداختی توسط دستگاه و کمیته نظارت نیز تاکید کرد و گفت: نهادها و دستگاه‌های متولی باید طرح‌ها را در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی و رسته‌های مورد نیاز استان معرفی کنند و در مرحله معرفی، نظارت و بررسی کافی برای جلوگیری از هرگونه انحراف انجام شود.

به گزارش ایرنا تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می‌دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha