استاندار: احداث دومین شهرک صنفی و صنعتی همدان پیگیری می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان از پیگیری احداث دومین شهرک صنفی و صنعتی در این استان خبر داد و گفت: حدود ۵۰۰ هکتار اراضی برای احداث این شهرک شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنج‌شنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: شهرک صنفی و صنعتی برای اولین‌بار در سطح کشور در استان همدان و در دولت مردمی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی احداث شد و با توجه به قابلیت‌های استان، احداث دومین شهرک نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که به صورت متمرکز در حال فعالیت اقتصادی هستند و مزیت نسبی دارند را باید تقویت کنیم.

استاندار همدان بیان کرد: حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان مبل و منبت ملایر و تویسرکان نیز باید به طور ویژه پیگیری شود چرا که استان همدان قطب نخست تولید این کالاهاست.

قاسمی فرزاد افزود: مأموریت‌هایی برای حل مشکلات و مسائل تولیدکنندگان مبل و منبت به معاونت اقتصادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط داده می‌شود تا مشکلات دسترسی به شهرک کارگاهی، پرداخت تسهیلات بانکی و دیگر مسائل حل شود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه مساحت شهرک‌های صنعتی همدان در دولت سیزدهم، ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی همدان اقدامات لازم برای راه‌اندازی فاز دوم شهرک صنعتی حاجی‌آباد به مساحت هشت هکتار با قابلیت ارتقا به ۱۶ هکتار را انجام داده است.

استاندار همدان این را هم بیان کرد: با اقدامات و زیرساخت‌های لازم که در استان شکل گرفته، زمینه توسعه بیشتر اقتصادی و تجاری فراهم شده است و امیدواریم این رویه در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha