۵ مرداد ۱۴۰۳، ۳:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85549115
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

روسیه  بر ایجاد یک سامانه مشابه سوئیفت برای کشورهای بریکس تاکید کرد

تهران- ایرنا- الکساندر باباکوف معاون دومای دولتی روسیه تاکید کرد که تاسیس یک سامانه پیامرسان مالی مشابه «سوئیف» به ایجاد یک واقعیت اقتصادی جدید برای کشورهای عضو بریکس کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، باباکوف پنجشنبه گفت که بانک‌ها و صندوق‌های مالی غربی توسعه کشورهای قاره آفریقا را تامین مالی نمی‌کنند زیرا چنین اقدامی موجب می‌شود که این قاره کنترل نئواستعماری آنها خارج شود.

این مقام روس تاکید کرد که یکی از برنامه‌های مالی بریکس ایجاد یک واقعیت اقتصادی جدید و تاسیس یک سامانه پیامرسان مالی مشابه سوئیفت برای کشورهای عضو بریکس است.

وی تصریح کرد که این ابتکار مبتنی بر قابلیت‌های بانک‌های دولتی برای تسویه تراکنش‌ها میان کشورهای بریکس است.

باباکوف تاکید کرد که توسعه و اجرای یک سامانه مالی به کشورهای بریکس کمک می‌کند که وابستگی خود را به نهادهای مالی غربی کاهش داده و استقلال مالی ملی خود را افزایش دهند.

وی گفت که چنین سامانه‌ای به کشورهای بریکس کمک خواهد کرد که تراکنش‌های مالی خود را بدون دخالت طرف‌های خارجی انجام دهند.

باباکوف اظهار کرد: لازم است که یک سامانه مالی جدید تاسیس شود. این سامانه جدید باید از لحاظ فنی با زیرساخت‌های مالی فعلی در کشورهای عضو آن سازگار باشد.

معاون دومای دولتی روسیه افزود: در عین حال، این سامانه باید سطح بالایی از امنیت و حفاظت از داده‌ها را داشته باشد تا از حملات سایبری و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مالی جلوگیری شود.

باباکوف با بیان اینکه این سامانه منجر به افزایش کارایی اقتصادی، کاهش هزینه‌های تراکنش‌های مالی و تسریع در انجام این تراکنش‌ها، بازگشت سریع سرمایه و بهبود وضعیت نقدینگی می‌شود، گفت: این سامانه برای شرکت‌هایی که در تجارت بین‌المللی دخیل هستند، مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha