نماینده مجلس: ظرفیت نخبگان و افراد توانمند برای توسعه بکارگیری شود

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم غرب خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ظرفیت نخبگان و نیروهای توانمند برای ارتقا و توسعه منطقه به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا محمد نصیری روز جمعه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان تازه تاسیس عشق آباد که با حضور استاندار خراسان جنوبی در این منطقه برگزار شد افزود: برای پیشرفت و توسعه این شهرستان باید اختلافات قدیمی و مرزبندی‌های سیاسی کنار گذشته شود و همه ما در کنار یکدیگر برای پیشرفت منطقه تلاش کنیم.

وی گفت: پس از ۷۰ سال آرزوی دیرینه تبدیل بخش دستگردان به شهرستان محقق شد و امروز خوشحالیم این اقدام در مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم تحقق یافت.

نماینده مردم فردوس، طبس، عشق آباد، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیشترین امور شهرستان شدن عشق آباد در دوره مجلس دوازدهم انجام شد و با توجه به قولی که به مردم بخش دستگردان در زمان انتخابات مجلس دادم و علیرغم اینکه ۱۵ مورد قانونی در زمینه ارتقای بخش دستگردان به شهرستان وجود داشت، با پیگیری‌های که انجام شد در نهایت به سرانجام رسید.

وی گفت: در تشکیل ادارات و تامین نیروی انسانی شهرستان عشق آباد باید از ظرفیت نیروهای بومی نهایت استفاده شود و برای تسریع در شکل گیری ساختار اداری شهرستان تلاش مضاعف صورت گیرد.

نصیری همچنین با اشاره به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان، از استاندار خراسان جنوبی خواست درباره مشورت گیری در حوزه انتصابات و مسائل توسعه‌ای استان از نظرات نمایندگان استفاده شود.

وی افزود: یکی از وظایف مجلس نگاه نظارتی است و از این منظر باید مدیران کل و مسئولان متولی تا ثانیه آخر برای توسعه استان و مردم محروم خراسان جنوبی پای کار باشند.

نماینده مردم غرب خراسان جنوبی در مجلس دوازدهم گفت: در حوزه مجلس ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد و می‌بینیم که مدیران کل و استانداران مرتب در حوزه مجلس تردد دارند و ما هم با همه توان در خدمت آنان هستیم.

امام جمعه عشق آباد هم گفت: مردم بخش دستگردان چند دهه آرزو داشتند که با تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان استان و نظر خاص شهید جمهور محقق شد.

حجت الاسلام تهرانی پور با بیان اینکه شهید جمهور نظر ویژه و خاص به این منطقه داشت ادامه داد: دولت شهید رئیسی امید آفرینی را در بین مردم زنده کرد که در راستای امید آفرینی منطقه‌ای هم باید اقداماتی انجام می‌شد و خوشبختانه این خواسته دیرین مردم محقق شد.

وی تصریح کرد: خدمات دولت شهید رئیسی نباید فراموش شود بلکه باید تبیین شود، ایشان خالصانه خدمت کرد و خدمات زیادی را در منطقه، استان و کشور داشته است.

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه در جلسه شورای اداری به طور رسمی ارتقای بخش دستگردان طبس به شهرستان عشق آباد را اعلام کرد.

این نشست با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، عشق آباد، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس، امام جمعه عشق آباد، جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهر عشق آباد برگزار شد.

وزیر کشور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تشکیل شهرستان عشق آباد را ۳۱ تیر امسال به استاندار خراسان جنوبی ابلاغ کرد و این شهرستان در فاصله ۱۰۵ کیلومتری طبس و ۳۷۵ کیلومتری مرکز استان دارای ۲ بخش مرکزی و کوه یخاب است که چهار دهستان به نام‌های کوه یخاب، چاه مسافر، دستگردان و ده محمد و یک شهر به نام شهر عشق آباد دارد.

همچنین امروز در شورای اداری شهرستان عشق آباد سید "احمد حقانی" با حفظ سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری طبس و با حکم استاندار به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تاسیس عشق آباد معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha