برپایی نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد خبر داد و گفت: این نمایشگاه مخاطبان خود را در سفری رایگان به جغرافیای فرهنگی و تاریخی کشورهای مقاومت که دروازه تمدن بشر هستند، می‌برد.

به گزارش ایرنا، محمدامین توکلی زاده روز جمعه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ و بی سابقه سرزمین تمدن‌ها از ششم مرداد اظهار کرد: هرگاه صحبت از مقاومت و کشورهای حوزه مقاومت به میان می‌آمد ناخودآگاه افکار عمومی به سمت تحرکات نظامی و اخبار جنگ معطوف می‌شد.

به گفته وی، این نمایشگاه با ویژگی‌های منحصر به فرد خود قصد دارد تا نگاه عامه مردم و دنبال کنندگان اخبار و مسایل کشورهای حوزه مقاومت را به سمت و سویی فراتر از اخبار نظامی و به سمت ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ببرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های تمدنی کشورهای حوزه مقاومت افزود: برای رسیدن به هدف تمدن سازی و تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمدن های دیرپایه را شناخت دلایل فراز و فرود آنها را شناخت وبر اساس شاخص‌ها و مبانی اسلامی و ایرانی به سمت تحقق آن حرکت کرد.

توکلی زاده گفت: کشورهایی که امروزه از آنها به عنوان جبهه مقاومت یاد می‌شود هر یک قدمتی به درازنای تاریخ دارند و شناساندن این قدمت و تاریخ و فرهنگ غنی به افکار عمومی یکی از کارهای راهبردی در عمق بخشی به مساله مقاومت است.

برپایی نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد تهران

توکلی زاده ادامه داد: سرزمین تمدن‌ها یک رویداد موثر و پویا و دارای المان‌ها و نشانه‌های فرهنگی تاریخی از کشورهای حوزه مقاومت یعنی ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین است که قطعا با روایت‌هایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد می‌تواند گام مهمی در معرفی عمیق و نمایش چهره واقعی و درخشان این کشورها بردارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نقشه راه ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب در مورد خیزش تمدنی اسلام، اضافه کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری طی بیانات خود در اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی (شهریور ۱۳۹۰) فرموده بودند که «شک نیست که تحولات بزرگ اجتماعی، همواره متکی به پشتوانه‌های تاریخی و تمدنی و محصول تراکم معرفت‌ها و تجربه‌ها است»؛ ما نیز با برنامه ریزی و تدارک و آماده سازی نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها بنا داریم تا آگاهی جامعه را نسبت به رخدادهای مهم سرزمین‌های حوزه مقاومت افزایش دهیم و افتخارات حوزه مقاومت را بیش از پیش به عموم مردم معرفی کنیم.

وی یادآور شد: بدون شک اشتراکات فرهنگی میان تمدن‌ها می‌توانند به پیوستگی میان ملل مقاومت و تعالی قدرت آنها کمک کند.

برپایی نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد تهران

وی افزود: روایت این نمایشگاه از دروازه ملل تخت جمشید شروع می شود و در ادامه به پالمیرای اشکانی در سوریه، دروازه تاریخی بعلبک در لبنان، قلعه بابل عراق، دروازه رداعه یمن، محله الجزایری های غزه و نهایتا به بنای مسجد الاقصی(قبه‌الصخره) در قدس شریف خاتمه پیدا می‌کند.

توکلی زاده تاکید کرد: این رخداد فرهنگی محصول تلاش صدها هنرمند و طراح و همکاران ما در برج میلاد است که با تلاش فشرده خلق گردیده و جا دارد از همه آنها تشکر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha