۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85549738
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خسارت چاه‌های غیر مجاز در خراسان رضوی تعیین شد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85549738
خسارت چاه‌های غیر مجاز در خراسان رضوی تعیین شد

مشهد- ایرنا- مدیر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان جرایم و خسارت چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از آن در استان تعیین شد.

سید حمید میرقاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صیانت از آبخوان‌های استان و حفظ حقوق مشترکان ضروری است و برداشت‌های غیرمجاز مشمول جریمه می شوند.

وی اضافه کرد: در این راستا در سال جاری جریمه اضافه برداشت چاه‌های مجاز و برداشت چاه های غیر مجاز به میزان ۶ تا ۱۲ هزار ریال برای هر متر مکعب آب تعیین شد.

مدیر تحقیقات،برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: میزان اخذ خسارت در این موارد تا یک میلیون و ۲۳۰ هزار ریال برای هر متر مکعب آب تعیین شده است.

میرقاسمی افزود: میزان جرایم و خسارات با توجه به افت سفره‌های زیرزمینی آب و کسری مخزن در هر منطقه متغیر خواهد بود.

وی گفت: جریمه به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و اخذ خسارت به استناد ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب صورت می‌گیرد.

مدیر تحقیقات،برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی آب منطقه ای خراسان رضوی اضافه کرد: بازار آب و در مرحله بعد عرضه آب در بورس کالا و انرژی، راهکار تامین آب جدید برای متقاضیان است و امیدواریم با توسعه بازار آب و ایجاد شرکت بورس بهره‌وری آب، دسترسی همگانی و عادلانه به آب برای عموم مردم میسر شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس این قانون، وزارت نیرو مکلف است علاوه بر جریمه و اخذ خسارت، چاه های غیر مجاز را مسدود کند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha