تحلیلگر نظامی صهیونیست: نتانیاهو فرصت‌سوزی می‌کند/ توافق در کار نیست

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر و خبرنگار نظامی رژیم صهیونیستی گفت که نخست وزیر این رژیم مانع برقراری توافق با مقاومت فلسطین است، در حالیکه این اقدام وی، فرصت را می سوزاند؛ فرصتی که ممکن است دیگر تکرار نشود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «الون بن داوید» افزود: تل آویو پیشتر موافقت خود را با عقب نشینی از محورهای «نتساریم» و «صلاح الدین» و الزامات توافق آزادسازی اسیران اعلام کرده بود، اما اکنون از پیشنهادهای قبلی خود نیز عقب نشینی کرده و حتی پیشنهادهای جدید خود را به میانجی ها، ارائه نکرده است.

وی اضافه کرد: برغم اینکه نتانیاهو روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که اسرائیل در این هفته، پاسخ خود را به میانجی ها تحویل می دهد، ولی این کار را نکرد.

خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مدیران و مسئولان نهادهای نظامی و امنیتی، منتظر موافقت نخست وزیر برای توافق با مقاومت فلسطین هستند و آشکارا به وی اعلام کرده اند که این فرصت از دست می رود و این روزنه بسته می شود.

بن داوید ادامه داد: مسئولان به نتانیاهو تاکید کرده اند که باید از این فرصت استفاده کند، زیرا چنین فرصتی ممکن است، تکرار نشود.

وی افزود: پیش بینی می کنم با تلاش هایی که نتانیاهو برای به شکست کشاندن مذاکرات انجام می دهد، توافقی در کار نباشد.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha