تکمیل ۵۰ طرح عمرانی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری معطل اعتبار است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام در بقاع متبرکه استان وجود دارد که برای تکمیل آن به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حجت‌الاسلام حسن امیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بقاع متبرکه از محل اعتبارات ملی ردیف ندارد و بیشتر امور این مکان‌های مقدس از محل نذورات مردم اداره می‌شود.

امیری تعداد طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در بقاع متبرکه استان را بیش از ۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است این در حالی است که نه از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این بخش اعتباری اختصاص داده شده و نه از اعتبارات استانی سهمی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فضای مناسبی از نظر زیرساخت‌ها در بقاع متبرکه استان وجود ندارد، اظهار داشت: به طور مثال ۱۰ بقعه متبرکه استان به برق سراسری متصل نیست و این در حالی است که تعدادی از این بقاع متبرکه در نزدیکی مرکز استان واقع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دولت‌ها از ابتدا تاکنون توجه کافی نسبت به بهبود زیرساخت‌های بقاع متبرکه نداشته‌اند و در این خصوص پیگیری‌های بسیاری انجام شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰۱ امامزاده و بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha