بارش‌های رگباری تابستانی شمال آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش های رگباری تابستانی از عصر امروز /شنبه/ برای شمال استان پیش بینی می شود و احتمال برش تگرگ نیز وجود دارد.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین الگوهای پیش بینی و پیش یابی و با توجه به عبور متناوب موج از تراز میانی جو، رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد گاهی شدید پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: زمان شروع این رگبارها بعد از ظهر شنبه و نوع مخاطره، رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) و تندباد لحظه ای همراه با کاهش موقتی دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: زمان پایان فعالیت این سامانه اواسط هفته جاری بوده و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و احتمال برخورد صاعقه پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها، خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع در مدت فعالیت این سامانه لازم است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته تکاب با مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهر استان ثبت شده است، افزود: در این مدت شهرستان خوی با مثبت ۳۸ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی با آب و هوای سرد و کوهستانی است؛ بارشهای رگباری ماهیت بارندگی های تابستانه در این استان به خصوص در نیمه شمالی آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha