۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85549916
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گردشگری خارجی برای فارس  ۳۹ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار درآمد داشت

شیراز - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: گردشگری خارجی فارس طی سه ماه نخست ۱۴۰۳ حدود ۳۹ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار درآمدزایی داشت که نسبت به مدت مشابه گذشته روندی افزایشی نشان می‌‎دهد.

محسن ضیایی، شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: میزان درآمد حاصل از گردشگران خارجی در سه ماه نخست ۱۴۰۳ با در نظر گرفتن ۷۰۰ دلار به ازای هر گردشگر خارجی محاسبه شده است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۸۸۶ گردشگری خارجی در بهار ۱۴۰۳ به فارس سفر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: شمار گردشگران خارجی فارس در سال ۱۴۰۲، به یک میلیون و ۷۱ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

ضیایی اظهار کرد: برگزاری تورهای آشناسازی برای شناساندن جاذبه های گردشگری فارس به موسسه‌های گردشگری کشورهای هدف از مهمترین عوامل در افزایش گردشگران خارجی فارس بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده بخش درمان و سلامت فارس بویژه در مرکز استان در جذب گردشگر خارجی، افزود: ساماندهی و آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری حوزه سلامت برای جذب گردشگران کشورهای حوزه خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: هرچند توجه به زیرساخت‌ها و بازاریابی در حوزه گردشگری ضروری است، اما توجه به نیروهای انسانی در این حوزه نیز ازاهمیت به سزایی برخورد است و نحوه برخورد و رفتار شاغلان در اماکن اقامتی و گردشگری تاثیر مهمی در ذهنیت و ماندگاری گردشگران دارد.

ضیایی بیان کرد: به این دلیل، استمرار دوره های آموزشی ویژه برای تمام افرادی که به صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند امری ضروری است .

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌های گردشگری در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی برای شناساندن امکانات و جاذبه‌های گردشگری فارس از دیگر عوامل افزایش گردشگران خارجی فارس است که ادامه دارد و برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی از این رویدادها است.

صنعت گردشگری فارس با برخورداری همزمان و توامان از قابلیت‌های چندین شاخه گردشگری از جمله گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و میزبانی از سه هزار و ۱۸۰ اثر منقول و غیر منقول میراثی و ۱۴ سایت گردشگری جهانی همواره از استان‌های گردشگرپذیر ایران بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha