صیادان متخلف در نقده و شاهین‌دژ دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

مهاباد - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان های نقده و شاهین‌دژ، سه صیاد متخلف را دستگیر و از آنها اقلام مختلف ماهی گیری کشف و ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره یک صیاد متخلف را در رودخانه «گدار» دستگیر کردند.

اکبر قائمی افزود: طی برنامه گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست نقده توسط ماموران پاسگاه سولدوز و پاسگاه شهید هاشمی و در راستای پیگیری گزارش مردمی، ۲ رشته تور ماهیگیری که به صورت شبانه توسط صیادان متخلف، در رودخانه گدار پهن شده بود، کشف و جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت علاوه بر دستگیری این صیاد متخلف، ۲ رشته تور دام ماهیگیری و ۱۷ قطعه ماهی رودخانه‌ای را از این فرد کشف و ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه در این فصل عملیات صیادی در منابع آبی ممنوع است، گفت: با توجه به اینکه پروانه صید و شکار توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست صادر نشده، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد.

وی ضمن قدردانی از همراهی دوستداران محیط زیست در این شهرستان با ماموران یگان حفاظت اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یک امر همگانی است و تمامی دستگاه ها و اقشار مختلف مردم باید در این خصوص خود را مسوول بدانند.

رودخانه «گدار» از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می‌گیرد و با طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر، طول شهرستان‌های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

متخلفان صید غیرمجاز در شهرستان شاهین‌دژ دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ نفر متخلف صید غیرمجاز را در این شهرستان دستگیر کردند.

وحید چمنی افزود: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وقوع تخلف محیط زیستی در رودخانه زرینه رود، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله در محل حاضر و ۲ متخلف را که در حال صید غیرمجاز ماهی بودند، دستگیر کردند.

وی افزود: از متخلفان چکمه ماهیگیری، یک ریسه تور و تعدادی ماهی رودخانه ای کشف و ضبط و پرونده تخلف نیز به مرجع قضایی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان محیط زیست جهت صید ماهی صادر نشده، از عموم مردم ودوستداران طبیعت درخواست کرد به عنوان حامیان حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌ هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرهای شاهین‌دژ میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha