۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85549975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مودیان قزوین محل هزینه کرد مالیات را انتخاب کنند + فیلم

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: مودیان استان می‌توانند برابر امکان جدید محل هزینه کرد مالیات را در طرح‌های استانی انتخاب کنند.

سید محمود موسوی صانع روز شنبه با حضور در استودیو خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین اظهار کرد: امسال در یک اتفاق نو و کار بسیار ویژه این امکان به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ داده شده که به موجب مصوبه هیات دولت با نشان دار کردن مالیات محل مصرف هزینه‌ها را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: هنگام پر کردن اظهار نامه مالیاتی گزینه ای رویت می شود که اگر مودی مایل به انتخاب آن باشد، لیست طرح های درحال تکمیل استان نمایش داده شده و می‌تواند مورد انتخاب قرار گیرد.

موسوی صانع در ادامه به ارسال اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ از طریق پیام رسان‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با بهره گیری از امکانات بروز و نرم افزارهای پیام رسان، کار نو و جدیدی را اجرا کرده و با هدف سهولت ارایه اظهارنامه، مودیان قادر هستند از طریق پیام رسان بله و سروش پلاس نسبت به استعلام و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۲ اقدام کنند، با این نکته که راهنمای ارسال فرم نیز در پورتال اداره کل مالیات استان موجود است.

به گفته این مسوول، امکان کار کردن با این پیام رسان‌ها و همچنین ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ ساده و قابل فهم بوده و مودیان ما برای سهولت در کارها می‌توانند از این امکان برخوردار شوند.

مهلت ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۵ مردادماه است

مدیرکل امور مالیاتی قزوین بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور اقدام جدیدی را در سرلوحه کار خود قرار داده تا افرادی که تمایل به استفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ را دارند و یا مشمول مالیالت هستند، می توانند اظهار نامه تعاملی و مالیاتی را از طریق پیام رسان‌های یاد شده ثبت کرده و رسید کد رهگیری دریافت کنند.

موسوی صانع تصریح کرد: تبصره ماده ۱۰۰ این اجازه را می دهد تا امکان ارایه فرم تبصره مالیات این مودیان قطعی شود، حسن انجام این کار آن است که نیاز به حسابرسبی و صدور برگه تشخیص و رسیدگی بعدی و اسناد و مدارک و بررسی حساب های تجاری افراد تا سقف مبلغ فروش ابرازی در فرم اظهارنامه نیست، همچنین مودی می تواند تا ۱۵ قسط مالیات خود را تقسیط کند و از تخفیفات تا سقف ۳۰ درصد بسته به نوع فروش برخوردار شود.

موسوی صانع ادامه داد: در واحدهای کسبی انفرادی تا ۱۸۰ میلیارد ریال از مجموعه فروش کالا و خدمات و در واحدهای اشتراکی تا ۳۶۰ میلیارد ریال از فروش کالا امکان استفاده از تسهیلات ماده ۱۰۰ فراهم است.

این مسوول یادآور شد: فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۰ مرداد در سامانه بارگزاری شده و مهلت ارسال نیز تا ۱۵ مردادماه جاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha