اصناف کرمان بی‌توجه به مدیریت مصرف برق

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: مدیریت مصرف برق در بخش اصناف زیاد رعایت نمی‌شود و صنف های زیاد به این امر باوجود این شرایط خاص کشور توجهی ندارند که انتظار  داریم برای تامین برق کشور کمک و همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حبیبی روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: هر یک درجه بالا رفتن دما حدود ۸۰۰ مگاوات برق به مصرف کشور اضافه می کند که به اندازه تولید یک واحد نیروگاه بزرگ مانند نیروگاه شهید سلیمانی می رسد.

به گفته وی برخی استان ها ساعت کار اصناف را مدیریت و محدود کرده اند به طور مثال از ساعت ۱۱ تا عصر تعطیل می شوند که با نظر استاندار باید در استان نیز این اتفاق رخ دهد.

استاندار کرمان البته در واکنش به این سخنان اعلام کرد که به طور طبیعی و باتوجه به اقلیم این استان، اصناف در عصر تعطیل هستند اما ساعت کار آنها از ساعت ۱۱ ظهر باید مدیریت شود که انتظار می رود اتاق اصناف در این زمینه ورود و مدیریت کند.

مدیرعامل برق منطقه ای کرمان در عین حال در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از تابستان ۱۴۰۲ هماهنگی های لازم برای تامین و مدیریت مصرف برق را داشتیم و با وجود برگزاری رویداد های مهم انتخابات ریاست جمهوری، کنکور سراسری و ایام تاسوعا و عاشورا، شبکه برق پایدار بود و توانستیم از این مقاطع با کمترین مشکل بگذریم.

حبیبی خاطر نشان کرد: میزان مصرف برق در استان کرمان سه هزار مگاوات است که تقریبا همین میزان تولید برق توسط نیروگاه ها در کرمان داریم.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف برق در سه بخش اعمال می شود که در بخش صنعت برای صنایع کوچک و کارگاهی محدودیتی نداریم و در شهرک های صنعتی یک روز در هفته مدیریت بار صورت می گیرد و در زمان بحران به یک روز و نیم افزایش پیدا می کند.

حبیبی ادامه داد: ۲۷ مشترک صنعتی بزرگ در استان کرمان داریم که از قبل برنامه مدیریت بار برای آنها برنامه ریزی شده و متناسب با مدیریت بازار نیاز برق این صنایع در حال تامین است و مشکل حادی در این حوزه نداریم.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز مطابق با پروانه بهره برداری ۱۹ ساعت اجازه مصرف و پنج ساعت مدیریت بار صورت می گیرد که تخفیف هایی در محاسبه میزان برق آنها اعمال می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: در بخش خانگی به هیچ عنوان محدودیت و مدیریت بار نداریم، مگر در مواقع تعمیرات و حوادث شبکه که برق آنها قطع شود.

وی اظهار داشت: در بخش اداری مصوبات کاهش ساعت کاری و تعطیلی در برخی روزها صورت پذیرفته و تمامی ادارات موظفند بر اساس مصوبات دولت مصرف برق در ساعت اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعت ۶۰ درصد را کاهش دهند؛ همچنین از ژنراتور برای تامین برق استفاده شود، البته هنوز به نقطه مطلوب در این بخش نرسیدهه ایم.

حبیبی خطاب به مدیران سازمان ها گفت: کاهش ساعت کاری امتیاز نیست بلکه الزام است.

وی با بیان اینکه اقدامات خیلی کوچک می تواند به صنعت برق در این روزهای گرم کمک کند تصریح کرد: تنطیم سیستم های حرارتی ۲۴ تا ۲۶ درجه، کاهش دور تند به کند کولرهای آبی و کاهش روشنایی های غیر ضروری از جمله اقدامات برای کاهش مصرف برق و عبور از زمان پیک(اوج مصرف) کمک کند.

حبیبی افزود:یک میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک در استان کرمان داریم که اگر هرکدام ۱۰۰ وات به انداز یک لامپ معمولی کاهش مصرف برق داشته باشند معادل یک واحد نیروگاهی و مصرف برق یک مجتمع بزرگ صنعتی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان خاطر نشان کرد: تعطیلی پنجشنبه ها کمک شایانی به صنعت برق کرد و باعث صرفه جویی ۳۰ مگاواتی شد که آثار خوبی در بخش خانگی داشت.

وی با اشاره به برنامه تعطیلی ادارات و دستگاه ها در روزهای آینده تاکید کرد: انتظار داریم که ادارات همکاری کنند که از ساعت ۱۰ به بعد حتما تعطیل شوند و امیدواریم همه مسئولان برای عبور از پیک همکاری کنند.

ضرورت همکاری همگانی برای تامین آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: استان کرمان دارای ۸۴ شهر و پنج هزار و ۶۲۴ روستا است که ۲ هزار و ۶۵۰ روستا دارای شبکه تامین آب هستند و برای تامین آب این شهرها و روستاها ۳۲۰ میلیون مترمکعب در سال آب برداشت و استحصال می شود که ۹۴ درصد برداشت زیرزمینی و ۶ درصد آب سطحی است.

علیرضا عبدیان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی اینک ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش و بحران آبی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای بی سابقه هوا، افزایش مصرف آب و نیاز به مدیریت مصرف و صرفه جویی در شهرها به ویژه در شهرهای کرمان، زرند، راور، سیرجان، منوجان، فهرج، رفسنجان، جیرفت و ساردوئیه(جیرفت) هستیم.

عبدیان همچنین اظهار داشت: با توجه به گرمای شدید و ناترازی تولید و مصرف آب، رسانه ها بکوشند از مصارف غیر ضرور پرهیز شود و با تبلیغات محیطی مردم را به مشارکت در صرفه جویی دعوت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha