۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85550021
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح جمع آوری سگ‌های بلاصاحب بجنورد آغاز شد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85550021
طرح جمع آوری سگ‌های بلاصاحب بجنورد آغاز شد

بجنورد-ایرنا- رییس امور اجرایی سازمان پسماند شهرداری بجنورد گفت: طرح تشدید جمع آوری سگ های پرسه زن این شهر از امروز شنبه آغاز و تا بهبود شرایط شهر از وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت.

حمید کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مرحله دوم طرح تشدید جمع آوری سگ‌های پرسه زن به خاطر اعتراضات اجتماعی مجدد آغاز و تیم های مربوطه هر هفته یک محله شهر را پوشش خواهند داد.

وی افزود: محله های شهرک فرهنگیان، امام خمینی(ره)، حکمت و شیرعلی تاکنون پوشش داده شده و ۴۰ قلاده سگ پرسه زن و بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری و به مرکز نگهداری انتقال داده شد.

رییس امور اجرایی سازمان پسماند بجنورد اضافه کرد: تیم های ۶ نفره در اجرای این طرح همکاری های لازم را انجام می دهند و از شهروندان انتظار می رود در هنگام مشاهده وانت جمع آوری سگ های پرسه زن با عوامل اجرایی همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه می شود شهروندانی که شرایط نگهداری سگ در منزل را ندارند این حیوانات را در خارج از منزل رها نکنند و به سازمان پسماند شهرداری اطلاع رسانی کنند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.

کمالی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در کمپ نگهداری سگ ها بیان کرد: واکسیناسیون این حیوانات توسط دامپزشکی به صورت منظم انجام می شود و ماهانه تعداد پنج قلاده سگ معدوم و سگ های مریض، تصادفی و معلول مداوا می شوند.

وی با بیان اینکه جولان سگ‌ها عاملی بر تهدید سلامت و امنیت شهر و شهروندان است خاطرنشان کرد: طرح مزبور به صورت مستمر اجرا می شود.

به گفته وی ۴۰۰ قلاده سگ در مرکز چهار هزار مترمربع بجنورد نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایرنا، براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha