۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85550073
T T
۶۱ نفر

برچسب‌ها

پایان گروگانگیری ۲ ساعته/ رمزگشایی از ۲ قتل در نازی آباد
عکس آرشیوی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ آدم ربا و رهایی گروگان در کمتر از ۲ ساعت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم پور روز شنبه در این باره گفت: دیروز در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان به کلانتری ۱۵۴ وردآورد مبنی بر ربایش فردی ۳۴ ساله توسط افرادی ناشناس، بلافاصله اقدامات اولیه در این راستا آغاز و موضوع با حساسیت ویژه ای توسط تیم عملیات کلانتری در دست اقدام قرار گرفت.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: بررسی اولیه نشان از این داشت آدم ربایان طی تماس تلفنی درخواست وجه نقد(دلار) در قبال آزادی گروگان را کرده اند.

به گفته سرهنگ قاسم‌پور، پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و سرنخ‌های به دست آمده، تحقیقات گسترده ای را برای رهایی گروگان آغاز و سرانجام موفق شدند هویت متهمان را شناسایی کنند.

رییس پلیس پیشگیری افزود: با شگردهای پلیسی یکی از سارقان برای دریافت پول به محل قرار مراجعه که بلافاصله غافلگیر و دستگیر شد و از خودروی این فرد یک کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

وی افزود: همدست آدم ربا در حالی که عرصه را برخود تنگ دیده بود، از مخفیگاه خود متواری که با اقدامات فنی پلیسی متهم دوم پرونده نیز طی یک عملیات تعقیب و گریز پس از شلیک پلیس زمین‌گیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به اینکه متهم دوم پرونده که از ناحیه پا مصدوم شده بود برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان انتقال شد، ادامه داد: با شناسایی محل نگهداری گروگان در محدوده شهرستان ملارد گروگان با هماهنگی‌های قضایی گروگان صحیح و سالم آزاد شد.

وی گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کشف ۱۰ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در باربری

همچنین سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۸۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ افشاری در این باره افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف کالای قاچاق در باربری در محدوده بازار شدند.

وی عنوان کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی درحال ارسال در باربری در بازار تهران است که کالای خارجی را توسط باربری به مشتری ارسال می کند.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص شد محل باربری در خیابان صابونچی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده می کنند مقادیری کالاهای خارجی از نوع جاظرفی رومیزی، سرخ کن، اسپرسوساز، اسنک ساز، چای ساز، جارو برقی شارژی خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

وی ادامه داد: کالاها شامل جاظرفی رومیزی به تعداد ۱۲۰ بسته، سرخ کن ۱۸ دستگاه، اسپرسوساز تعداد ۳۵ دستگاه، اسنک ساز تعداد ۵۷ دستگاه، چای ساز تعداد ۵۲ دستگاه و جارو برقی شارژی به تعداد ۲ دستگاه محصولات کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرهنگ افشاری از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

پایان گروگانگیری ۲ ساعته/ آدم ربایان بازداشت شدند

دستگیری زورگیران میلیاردی

از سوی دیگر سرهنگ حسین مافی سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان زورگیر که مال باختگان را مجبور به کشیدن کارت عابر بانکشان در دستگاه کارت خوان می کردند، خبرداد.

سرهنگ مافی در تشریح این خبر بیان کرد: پیرو گزارش یکی از شهروندان مبنی بر زورگیری ۲ سارق که به صورت کارت کشیدن در دستگاه کارت خوان و یا سرقت دلار و یورو از افرادی که از صرافی‌ها خرید می کردند، پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار کلانتری ۱۱۳ بازار قرار گرفت.

وی گفت: با حضور ماموران تیم عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار و بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، موفق به شناسایی مشخصات ظاهری سارقان شدند و مشخصات آنها به تمامی واحد های گشت اعلام شد.

سرهنگ مافی اضافه کرد: پس از گشت زنی‌های هدفمند در محدوده بازار، ماموران سارقان را مشاهده و هنگامی که قصد زورگیری از یک شهروند را داشتند، آن ها را غافلگیر و قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و سپس به کلانتری منتقل کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی از کیف سارقان یک عدد دستگاه کارت خوان کشف که در بررسی های بیشتر مشخص شد که در این دستگاه در یک ماه گذشته مبلغ ۲ میلیارد ریال تراکنش به ثبت رسیده است و تعداد پنج نفر از مال باختگان شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: متهمان به منظور کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات دیگر به مقامات قضایی معرفی شدند.

بازداشت عامل قتل در گیم نت نازی آباد

همچنین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: ۱۸ خرداد امسال درگیری مرگباری در یکی از گیم‌نت‌های محله نازی‌آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

سردار علی ولیپور گودرزی گفت: تیم جنایی در گیم‌نت موردنظر با جسد ۲ مرد جوان به‌نام بهروز و نیما مواجه شد که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بودند؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که یکی از عاملان جنایت قبل از رسیدن پلیس پا به فرار گذاشته است.

وی افزود: نیما و بهروز که از قبل با یکدیگر اختلاف داشتند در گیم‌نت درگیر شدند که نیما به قتل می‌رسد اما در این میان پسر جوانی به‌هواخواهی مقتول که از دوستانش بوده است، وارد نزاع می‌شود و بهروز را با ضربه چاقو از پای در می‌آورد اما پس از ارتکاب جنایت فرار می‌کند.

سردار ولیپور گودرزی عنوان کرد: متهم فراری پس از ۲ ماه در مخفیگاهش در خانه یکی از اقوام وی در محله ی جنوب تهران دستگیر و مشخص شد متهم سابقه دار بوده و ۲ ماهه قبل به دلیل جرایم ارتکابی در زندان به سر می برده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha