۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85550074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

منبع نظامی صهیونیست: تونل‌های حماس شبکه عنکبوتی است

تهران-ایرنا- یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی گفت که تونل‌های جنبش حماس در نوار غزه همانند شبکه عنکبوتی است و این رژیم هنوز تصویر کاملی از پروژه تونل ها ندارد.

به گزارش ایرنا، این منبع نظامی رژیم صهیونیستی امروز شنبه به شبکه ۱۲ این رژیم گفت: تونل‌های جنبش حماس همانند یک شبکه عنکبوتی است که اگر یکی از آن‌ها را قطع کنی تونل‌های جایگزین برای آن وجود دارد و می‌تواند کار خود را ادامه دهد.

این منبع نظامی صهیونیست تاکید کرد: تا این لحظه تصویر کاملی در دست نیست و بر پروژه تونل‌های حماس سیطره و کنترل کامل نداریم. حماس با استفاده از تونل‌ها نبرد دفاعی منظمی را در زیر زمین اجرا کرده است.

وی افزود: حماس توانست زیرزمین مخفی شود و به طور همزمان حمله‌های غافلگیرکننده انجام داد. حماس چگونگی انتقال نیروها و وسائل لجستیک به مناطق مختلف نوار غزه از طریق زیرزمین را فهمید. انحلال کامل حماس و بازآفرینی واقعیت امنیتی نیازمند جنگ مداوم و بلندمدت است.

این منبع تصریح کرد: بعد از ۹ ماه جنگ، ارتش اسرائیل هنوز همه چیز درمورد پروژه تونل‌های نوار غزه را نمی‌داند.

اخیرا سرلشگر «محمد الصمادی»، کارشناس امور نظامی و راهبردی اردن نیز گفت که شبکه تونلی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه تعادل ایجاد و برتری تسلیحاتی، تاکتیکی، تکنولوژی و سازمانی رژیم اشغالگر اسرائیل را خنثی کرد.

وی افزود: تونل‌های غزه به مثابه معجره خلاقانه گردان های القسام است.

این کارشناس امور نظامی ادامه داد: اشغالگران از شناسایی تونل های مقاومت عاجز مانده‌اند، مگر بخشی از تونلها که مقاومت خواسته که به دلایل نظامی شناسایی شود.

الصمادی تاکید کرد: مقاومت به شکل عامدانه نظامیان اشغالگر را به درون تونلها می کشاند؛ تونلهایی که به مسلخ و کمین های مرگ تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: تونلها سبب تعادل در موازنه قوا می شود. گروه های مقاومت به ویژه با توجه به وجود انواع متعددی از تونلها در عمق مختلف، از طریق عملیات هایی که هفتگی تکرار می شود، خلاقانه عمل می کنند.

در همین پیوند، رسانه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که سیستم «آتلانتیس» که ارتش اشغالگر برای پمپاژ آب به تونلها به کار گرفته، به طور کامل شکست خورده و از کار افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha