۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85550167
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خزر یک قربانی گرفت

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85550167
خزر یک قربانی گرفت

ساری-ایرنا- رییس هیات نجات غریق مازندران از غرق شدن یک نفر در دریای خزر در ساعت های گذشته خبرداد.

نقی کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد در سواحل دریا در منطقه عباس آباد استان مازندران غرق شد.

وی ادامه داد: باوجود شرایط مواجی دریای خزر در آخر هفته گذشته اما برخی شناگران و مسافران به دلیل رعایت نکردن توصیه های ناجیان غریق به دریا می زنند که منجر به بروز حوادث غرق شدن در دریا می شود.

رییس هیات نجات غریق مازندران اضافه کرد: از خرداد ماه و همزمان با آغاز طرح سالمسازی دریا در سواحل دریای خزر در مازندران تاکنون ۳۰۸ نفر از غرق شدند نجات یافتند که بیشتر آنها را آقایان تشکیل می دهند.

خزر یک قربانی گرفت

براساس آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران از سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۰۹، ۹۹و ۱۴۷ و سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶۱ نفر در دریای خزر غرق شدند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب بی توجه به هشدارها هستند.

برای کاهش غریق در دریای خزر در مازندران یکسری اقدامات اساسی و بنیادی انجام شده است که از جمله ارگان های ذیربط برای فراهم کردن این زیرساخت های مورد نیاز، ‌هیات نجات غریق استان مازندران است که برای انجام این کار شناسایی نقاط حادثه خیز در سواحل دریا را در این مدت در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha