۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85550418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ درصد ماموریت های اورژانس البرز مربوط به گرمازدگی است

کرج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۹ درصد ماموریت های اورژانس این استان از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون مربوط به افراد دارای علائم گرمازدگی بوده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، دکتر" احمد مهدوی" روز شنبه افزود: گرمازدگی در فصول گرم سال از بیماری های شایع است که با علایم خفیف تا شدید همراه است و باید آن را جدی گرفت.

وی ادامه داد: افزایش دمای بدن ، تعریق شدید ، سرگیجه و ضعف، سردرد ، گرفتگی عضلانی ، گیجی و هذیان، تشنج ، قرمزی و خشک شدن پوست ، تهوع و استفراغ ، تنفس سریع و کم عمق ، سردرگمی و گیجی و عدم تعریق با وجود گرما از علائم گرمازدگی است.

مهدوی با بیان در ساعات گرم روز نباید زیر تابش مستقیم خورشید قرار بگیریم، گفت : کودکان و نوزادان ، سالمندان ، خانم های باردار ، افراد چاق، افراد مبتلا به بیماریهای مزمن ، افرادی که داروهای خاص مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند.

رییس اورژانس در پایان به مردم توصیه کرد که ضمن نوشیدن آب کافی از فعالیت بدنی شدید در هوای آزاد و گرم پرهیز کنند و از لباس های رنگ روشن و گشاد همراه با کلاه آفتاب گیر و ضد آفتاب و عینک استفاده نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha