رصد دقیق فرار مالیاتی در گلستان؛ فشار از دوش اقشار آسیب‌پذیر برداشته می‌شود

گرگان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه چشمان تیزبین قانون به‌راحتی فعالیت‌های اقتصادی فراریان مالیاتی را رصد می‌کند، گفت: برنامه ما شناسایی دقیق فراریان مالیاتی و برداشتن فشار از دوش اقشار آسیب‌پذیر و کاسبان خُرد است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نورانی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: مالیات ابزار عدالت اجتماعی و بازتوزیع درآمد است و وصول آن برای پیشرفت و آبادانی کشور ضرورت دارد.

وی درآمدهای مالیاتی، فروش نفت و واگذاری‌ها را سه عامل برای تامین هزینه‌های دولت دانست و افزود: اگر مالیات را وصول نکنیم و فرار مالیاتی کشف نشود قطعا باید نفت بیشتری فروخته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه مالیات بخشی از واجبات نظام اجتماعی است و فرقی ندارد کدام دولت پای کار باشد، خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد از پرداخت مالیات گله‌مند باشند اما برنامه ما برداشتن فشار از روی دوش مردم است لذا شناسایی فرار مالیاتی در دستور کار جدی ما قرار دارد.

نورانی با اشاره به اینکه چشم تیزبین قانون به راحتی فعالیت‌های اقتصادی فراریان مالیاتی را رصد می‌کند، بیان کرد: سرانه مالیات یک گلستانی در سال ۱۴۰۲، ۱۵ میلیون ریال بوده و کمترین فشار مالیاتی به مردم وارد شده است.

رصد دقیق فرار مالیاتی در گلستان؛ فشار از دوش اقشار آسیب‌پذیر برداشته می‌شود

وی به آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در راستای اجرای این طرح، مودیان می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود را مشخص کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اختصاص درآمدهای مالیاتی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گلستان گفت: هر کدام از این پروژه‌ها، براساس پیشرفت فیزیکی انتخاب شدند چراکه هدف ما بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام است.

نورانی متذکر شد: همه ما مودی مالیاتی هستیم اما خَیِر اجتماعی نبودیم لذا این آیین‌نامه کمک می‌کند افراد از مودی مالیاتی به خیر اجتماعی تبدیل شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، فرهنگ‌سازی مالیاتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

روح‌الله صلبی با بیان اینکه تمامی منابع مالیاتی استان گلستان به خود استان برمی‌گردد، تاکید کرد: مالیات وصول شده صرف عمران و آبادانی استان گلستان می‌شود و به سطح ملی نمی‌رود، تمامی مالیات وصول شده صرف امور زیرساختی تولید و طرح‌های نیمه‌تمام می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی مالیاتی را ضروری خواند و یادآور شد: اگر مردم بدانند مالیات اخذ شده برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها و ارتقای زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد همکاری بیشتری خواهند کرد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان؛ همراهی مردم در وصول درآمدهای مالیاتی، ارتقای سرانه درآمد خانوار گلستان را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha