۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85550488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۷۳ درصدی تعهد درآمد مالیاتی خوزستان

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85550488
رشد ۷۳ درصدی تعهد درآمد مالیاتی خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان‌ با اشاره به اینکه این استان چهارمین جایگاه کشور در درآمد مالیاتی دارد گفت: ۴۷ همت درآمد مالیاتی باید طی سال جاری در استان وصول شود که ۷۳ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

به گزارش ایرنا مهرداد نیکو شنبه در نشست شورای اداری خوزستان در محل سالن شهید هاشمی استانداری بیان کرد: عمده اعتبارات عمرانی در سه بخش تملک دارایی، ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سه درصد حاصل از صادرات نفت است .

وی گفت: در مجموع اعتبار عمرانی استان ۱۰ درصد رشد داشته و به همین دلیل امسال نباید طرح جدید عمرانی در استان آغاز شود بلکه طرح‌های نیمه کاره باید به سرانجام رساند.

نیکو از تخصیص ۹۰۰ میلیارد ریال برای برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین در استان خبر داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۳ اولین بودجه از برنامه هفتم توسعه است گفت: بودجه امسال با دستور مقام‌معظم رهبری برای اصلاح ساختار بودجه ۲ مرحله‌ای به مجلس رفت و تصویب شد.

نیکو تصریح کرد: در بودجه امسال برای استخدام ۲۵ هزار کادر درمان و یکهزار و ۸۰۰ هیات علمی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اختصاص یافته است که استان باید تلاش کند تا امتیازات بیشتری را دریافت کند.

رییس سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: همچنین در بودجه ۱۴۰۳برای استخدام ۷۰ هزار معلم اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال ۲۰۰ همت برای خرید تضمینی گندم و ۱۵ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی به منظور واردات کالا در نظر گرفته شده است.

نیکو با اشاره اینکه بودجه امسال کل کشور ۲۹ درصد رشد داشته است اظهار کرد: در سه سال اخیر تکیه بودجه به نفت کاهش یافته و به ۲۵ درصد رسیده که قرار است بیشترین سهم بودجه از در آمد مالیاتی تامین می‌شود.

جلوگیری از وقوع ۲ سیل در ۲ سال اخیر

رییس سازمان آب و برق خوزستان در ادامه این نشست گفت: در بهار ۲ سال گذشته از وقوع ۲ سیل هولناک در استان جلوگیری شد.

عباس صدریان‌فر اظهار کرد: در حوضه آبریز دز احتمال وقوع سیل در فروردین ماه امسال و سال گذشته وجود داشت که کنترل داشت.

وی تصریح کرد: امسال ورودی به سدهای استان ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌مترمکعب بوده که ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته است.

صدریان‌فر گفت: متاسفانه وضعیت ذخیره برف در ارتفاعات خوزستان و استان‌های بالا دست مناسب نیست.

رییس سازمان‌مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: ۲ برنامه در ابتدای سال آبی ( از ابتدای مهرماه) تعیین خواهد شد که تا پایان سال آبی(شهریورماه) در کشت پاییزه و تابستانه با مشکلاتی روبرو نشویم.

کشت ۱۴۴ هزار هکتار شلتوک در خوزستان

صدریان‌فر اظهار کرد: امسال ۱۴۴ هزار هکتار کشت شلتوک در استان انجام شد که با اغناسازی و همکاری کشاورزان کشت برنج کاهش یافت و بر همین اساس مشکلات کمتری را نسبت به سال قبل در حوضه آبریز کرخه و مارون خواهیم داشت.

افزایش ۲۳ درصدی اختصاص آب به هورالعظیم

وی افزود: در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به میزان ۸۵۷ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم اختصاص یافت که امسال این رقم به یکهزار و ۵۴ میلیون مترمکعب افزایش یافت که ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

علت کشتار دست جمعی ماهیان در هور آتش سوزی است

وی گفت: در عمیق‌ترین نقطه تالاب هورالعظیم آتش سوزی در تیرماه رخ داد که به دلیل کمبود آب نبوده و علت این حادثه باید کارشناسی شود.

صدریان‌فر اضافه کرد: کشته شدن آبزیان در هور نیز به دلیل خفگی از آتش‌سوزی بوده است.

پیش از این‌مدیر کل محیط زیست خوزستان علت خفگی‌ماهیان در هورالعظیم را کم آبی عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha