۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85550587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوریه کشتار وحشیانه آوارگان فلسطینی در دیرالبلح را محکوم کرد

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه سوریه، کشتار بی رحمانه آوارگان فلسطینی در مدرسه‌ای در دیرالبلح در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از «سانا»، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نظامیان تبهکار رژیم صهیونیستی صبح امروز در جنایت جدیدی، اقدام به کشتار آوارگان فلسطینی اعم از زنان و کودکان در مدرسه حضرت خدیجه در دیرالبلح کردند و ده‌ها تن را به شهادت رساندند که غالب شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه حضرت خدیجه در غرب شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه دست کم ۳۶ نفر از جمله ۱۵ کودک و ۸ زن شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه افزود: جنایت مذکور، برگی دیگر بر اسناد جنایات و کشتار توسط رژیم اشغالگر می افزاید که از ۲۹۵ روز پیش تاکنون، حدود ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه تاکید شده است: نوار غزه، به صحنه ارتکاب زشت ترین جنایات از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون تبدیل شده است و نظامیان اشغالگر صهیونیست، فقط به دلیل آزادی خواهی و استقلال طلبی فلسطینی ها و تلاش آنها برای برپایی کشور مستقل فلسطین در سرزمین خودشان، اقدام به ارتکاب وحشیانه ترین جنایت اعم از کشتار و ویرانی کامل در این منطقه شده اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۹۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha