شهردار تهران: با زبان هنر با مردم مظلوم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی، هنری و تمدنی ۶ کشور جهان اسلام به‌ویژه کشورهای مقاومت گفت: با زبان هنر قرار است با مردم مظلوم فلسطین ابراز همدردی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح رویداد تمدن کشورهای اسلامی در مجموعه برج میلاد افزود: دنیای امروز در حال تحول است و ما امروز در یک نقطه ای از تاریخ قرار گرفتیم که معادلات جهانی متفاوت شده؛ در این معادلات قطعا از استکبار، نظام سلطه و قدرت های ظالم عبور خواهیم کرد و مقدماتی فراهم خواهد شد برای پایه گذاری و زمینه سازی ظهور قدرت های کشورهای اسلامی در دنیا که غرب آسیا نقش ویژه ای در آن دارد.

وی ادامه داد: ۶ کشور غرب آسیا با محوریت فلسطین و آزادی قدس شریف تلاش دارد در این رویداد گوشه ای از مقاومت، تمدن و فرهنگ ملت ها را به تصویر بکشد و با زبان هنر می خواهیم این کشورها را معرفی کنیم.

شهردار تهران: با زبان هنر با مردم مظلوم فلسطین ابراز همدردی می کنیم

زاکانی ادامه داد: کشورهای مظلوم یمن و سوریه گرچه در جنگ هستند و ‌در آتش دشمن سوختند اما اکنون در مقابل استکبار به خوبی در نبرد و مقاومت قرار گرفته اند و ملت مظلوم فلسطین گرچه ۷۵ سال در نبرد با استکبار به سر می برد اما همچنان ایستاده و مقاوم هستند.

شروع ساخت تم پارک های موضوعی در تهران

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از شروع طراحی و ساخت تم پارک های موضوعی در تهران خبر داد.

محمد امین توکلی زاده اظهار کرد: یکی از روش های بی بدیل و معرفی تمدن کشورهای اسلامی همین رویداد سرزمین تمدن ها است که برای اولین بار توسط فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در معرض عموم مردم قرار گرفت.

وی افزود: در این رویداد تلاش شد بر اساس سناریو و داستان های درست فرهنگ، هنر و اماکن مذهبی کشورهای جبهه مقاومت را به تصویر بکشیم و قطعا در آینده نیز این تم پارک های موضوعی در مناسبت های مختلف طراحی و اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha