رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران: نمازجمعه قرارگاه تبیین گری است

پاکدشت - ایرنا- رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: نماز جمعه میعادگاه مومنین و متدینین و نقش نماز جمعه روشنگری، دشمن شناسی و تبیین گری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد فتاح در همایش یاوران انقلاب که به میزبانی پاکدشت و در مسجد جامع شهرستان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب احیای نماز جمعه است. نمازجمعه میعادگاه مومنین و متدین است و نقش نمازجمعه در روشنگری مهم و دشمن شناسی می کند. مردم با توجه به تبیین گری که در نمازجمعه انجام می شود به روشنگری لازم دست می یابند و در مصاف دشمن آمادگی لازم را خواهند داشت.

وی افزود: نماز جمعه یک قرارگاه است و هر قرارگاهی نیازمند یک فرمانده بصیر و روشن دارد. ۲۷سال فرماندهی این قرارگاه در شهر پاکدشت بر دوش حجت الاسلام و المسلمین لزومی بود و اکنون این فرماندهی را عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمین جوکار بر عهده دارد.

فتاحی بیان کرد: وظیفه داریم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین لزومی تقدیر و تشکر کنیم جمعه های متعددی، برنامه های عطرآگین نماز را برگزار کرد.

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با اشاره به اهمیت حجاب خاطرنشان کرد: هر خواهر محجبه ما پرچم دار انقلاب هستند و بالاترین مسئولیت را در ایران اسلامی یعنی حفظ میراث حضرت فاطمه زهرا(س) را برعهده دارد.

امام جمعه پاکدشت: اکنون زمان همدلی و حرکت برای پیشرفت کشور است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران: نمازجمعه قرارگاه تبیین گری است

حجت الاسلام رضا جوکار در همایش یاوران انقلاب اظهار داشت: هر کس با هر روحیه تلاش کرد تا انتخابات پرشوری شکل بگیرد اکنون وقت کنار گذاشتن دلایل انتخاباتی و ایجاد همدلی و همراهی بیش از پیش برای پیشرفت ایران اسلامی است.

وی با اشاره اهمیت برگزاری این مراسم در آستانه تنفیذ رئیس جمهور افزود: همایش یاوران انقلاب با بزرگداشت یاد شهدا بویژه یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد برگزار می شود که در سرکوبی و زمین گیر کردن منافقین با سرکردگی صدام وارد کشور ما شدند و در این عملیات شهدایی تقدیم نظام و انقلاب شد که ۲۴شهید از پاکدشت هستند.

جوکار با اشاره به جایگاه نمازجمعه بیان داشت: در این همایش می خواهیم از جایگاه نمازجمعه که میراث و ثمره خون شهدا یعنی نمازجمعه تجلیل کنیم در سال ۵۸ و به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و توسط ابوذر انقلاب آیت الله طالقانی نخستین نمازجمعه تهران برگزار شد و امروز که ۴۵ سال از طول عمر نمازجمعه می گذرد. به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظه الله) بزرگترین امام جمعه کشور، نمازجمعه قلب تپنده جامعه است.

وی یادآورشد: نمازجمعه محل تبیین گری و روشنگری است و اگر خدای نکرده کسی در این کشور و نظام اسلامی دم از غیرانقلاب بزند و همسو با آمریکا حرکت کند در نمازجمعه موضوع تبیین می شود. نمازجمعه جایگاه همدلی و وحدت برای باهم بودن است.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه ایران با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha