۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85550879
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای بارانی و دریای مواج در انتظار مازندران

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85550879
هوای بارانی و دریای مواج در انتظار مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر امروز -یکشنبه- تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در استان خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان اثر مخاطره‌ای این سامانه بارشی اعلام کرد.

شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

این سامانه بارشی صبح سه شنبه به تدریج از استان خارج می شود و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و شب کماکان شاهد بارشهای پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

دریا هم تا روز دوشنبه مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود و در ۲۴ ساعت آینده ناامن است.

هوای بارانی و دریای مواج در انتظار مازندران

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق ها و شناورهای کوچک و متوسط و صیادی، پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دزیایی و ساحلی و صدمه دیدن کشتی ها و شناورها در اسکله را نیز به همراه خواهد داشت.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha