۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85551254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر درباره کشیده شدن منطقه به یک جنگ همه جانبه هشدار داد
ساختمان وزارت خارجه مصر

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه مصر با توجه به ادامه تنش‌ها پس از حادثه روستای «مجدل شمس» در منطقه جولان اشغالی سوریه نسبت به کشیده شدن منطقه به سمت یک جنگ همه جانبه هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت امور خارجه مصر روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به خطرات گشوده شدن یک جبهه جنگی جدید در لبنان در پی حادثه اخیر روستای مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه که می تواند منطقه را بسوی یک جنگ منطقه ای فراگیر فرو ببرد، هشدار داد.

مصر در این بیانیه بر اهمیت حمایت از لبنان، مردم و نهادهای آن و دور نگه داشتن آن از جنگ ویرانگر تاکید کرد و از طرف های با نفوذ در جامعه بین المللی خواست تا بصورت فوری برای حفاظت از مردم در برابر پیامدهای درگیری رو به گسترش که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی ایجاد کند، مداخله کنند.

مصر بار دیگر درباره خطرات ناشی از ادامه جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه هشدار داد و دستیابی به یک آتش‌بس فوری و فراگیر را خواستار شد که در سریع ترین زمان به رنج انسانی در نوار غزه پایان دهد و جامعه بین‌المللی را قادر سازد تا پیامدهای منفی بحران به وجود آمده برای مردم فلسطین و امنیت و ثبات در منطقه را مهار کند.

حادثه حمله به روستای مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی سوریه منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

وزارت امور خارجه سوریه نیز امروز یکشنبه در بیانیه‌ای حمله به مجدل شمس را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha