۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 5670
کد خبر: 85551317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلایه داران اربعین حسینی از «راس البیشه» به راه افتادند

بغداد - ایرنا- در دمای نزدیک به ۵۰ درجه و هوای به شدت شرجی استان بصره، حرکت اولین کاروان پیاده روی زیارت مقدس اربعین حسینی (ع) از «راس البیشه» آخرین نقطه مرزی در جنوب عراق با شعار «من البحر الی النحر» (از دریا تا گلوی بریده) در روزهای گذشته به سمت کعبه آزادگان جهان حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رهپویان اربعین حسینی، با پاهای برهنه و بیرق های حسینی بر دوش با عبور از مناطق جزر و مد و باتلاقی حاشیه دریای خلیج فارس در راس البیشه از توابع شهرستان بندری «فاو» و تحمل گرمای طاقت فرسا و سختی راه، مسیر خود را به سمت کربلا باز کردند.

راس البیشه در استان بصره بیش از ۶۰۰ کیلومتر از شهر کربلای معلی فاصله دارد و زائران امیدوارند که با عبور از ان مناطق باتلاقی و سخت گذر بتوانند طی دو هفته آینده یا حداکثر ۲۰ روز آینده به میعادگاه عاشقان حسینی در کربلای معلی برسند.

طلایه داران اربعین حسینی از «راس البیشه» به راه افتادند

برخی از رسانه های عراق گزارش کرده اند که حرکت زائران حسینی از راس البیشه امسال ۱۵ روز زودتر از وقت معین خود، آغاز شده است.

گزارش های تصویری منتشر شده از زائران اربعین حسینی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که تعداد راهپویان حسینی از استان های مختلف عراق که به راس البیشه آمده تا از اقصا نقاط منطقه جنوبی عراق به سمت کربلا پیاده روی کنند، نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است که عموم این زائران از استان های جنوبی و بغداد و بابل و دیاله و دیگر استان های عراق هستند.

طلایه داران اربعین حسینی از «راس البیشه» به راه افتادند

همزمان با تصاویر منتشر شده از شروع زیارت اربعین حسینی از منطقه راس البیشه، زائران کشورهای دیگر نیز تصاویر و ویدئوهایی از حرکت طلایه داران اربعین را در کشورهای خود به سمت کربلا منتشر کردند.

یکی از این ویدئوها تعدادی از جوانان را در کوهستان های صعب العبور «هندوکوش» (مرز پاکستان و هند) نشان می دهد که با حمل پرچم حسینی، پیاده روی حسینی خود را آغاز کرده و عده زیادی از زائران نیز سوار بر قایق از میان مناظر سرسبز «کشمیر» در حال حرکت حسینی هستند و عده ای نیز در ارتفاعات بلند و سخت گذر افغانستان، پای پیاده به راه افتاده اند یا عده ای دیگر بر فراز قطار در حال طی طریق به سمت کربلای حسینی هستند.

طلایه داران اربعین حسینی از «راس البیشه» به راه افتادند

از طرفی در عراق که اوج شکوه و عظمت زیارت اربعین حسینی است، استان های جنوبی عراق که شاهد بزرگترین سیل مردمی در این مناسبت است، تدابیر و تمهیدات لازم را برای استقبال اززائران اربعین حسینی آغاز کرده و صاحبان هیات های حسینی در حال آماده کردن موکب های خود برای پذیرایی از خیل اول راهپویان حسینی هستند.

وزیر کشور عراق در نشستی با اعضای ستاد عالی زیارت اربعین حسینی که جمعی از فرماندهان ارشد تشکیلات مختلف امنیتی عراق به علاوه استانداران نجف، کربلا، دیوانیه، واسط و بابل حضور داشتند، موضوع تمهیدات و تدابیر امنیتی و خدماتی لازم مربوط به زیارت اربعین امسال را بررسی کرد.

«عبدالامیرالشمری» به عنوان ریاست ستاد عالی زیارت اربعین حسینی در عراق در این نشست که در «حله» مرکز استان بابل برگزار شد افزود که تدابیر امنیتی ویژه زیارت اربعین از اول صفر (۱۶ مردادماه۱۴۰۳) به اجرا در می آید.
وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده امسال مدیریت زیارت اربعین حسینی با سطح بالایی از هماهنگی و انسجام در مقایسه با سنوات سابق همراه باشد.

انتظار می رود همانند سنوات گذشته در روزهای آینده طی مراسم ویژه که در راس البیشه برگزار می شود، شروع رسمی پیاده روی اربعین حسینی اعلام شود با این حال بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)، که توان انتظار را نداشتند زودتر از موعد هرسال، این بار آیین پیاده روی حسینی را آغاز کردند.

همزمان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز طی اظهاراتی از حداکثر مدت زمان اقامت زائران ایرانی در عراق طی زیارت اربعین حسینی را یک هفته اعلام کرد.

«احمد وحیدی» که پیشتر به بغداد سفر کرده بود و درباره مدیریت بهتر زیارت اربعین حسینی با مقامات عراقی از جمله همتای عراقی و نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرده بود تاکید کرد که این رایزنی ها مثبت بوده است.

وی تعداد زئران ایرانی مشارکت کننده در اربعین سال گذشته را چهار میلیون نفر عنوان کرد و افزود که بیش از ۳۰۰ هزار زائر از دیگر کشورهای دنیا نیز از طریق مرز ایران خود را به زیارت اربعین حسینی درکربلای معلی رساندند.


مرز مهران که هرساله یکی از پرترددترین مرزها در اربعین حسینی به سمت کربلای معلی است، مقامات استان مرزی واسط پیش بینی کرده اند که امسال روزانه ۲۰۰ هزار زائر از این مرز برای تردد به عراق و شرکت در اربعین حسینی بهره ببرند.

«محمد جمیل المیاحی» استاندار واسط در اظهاراتی که روز گذشته - یکشنبه - در رسانه های عراق منتشر شد، گفت که قریب ۶۰ درصد زائران ایرانی از طریق مرز مهران برای ورود به عراق و شرکت در زیارت اربعین حسینی بهره می برند.

با توجه به خروج اولین طلیعه داران زیارت اربعین حسینی، انتظار می رود در روزهای آینده خیل عظیم مردمی به رود پر شور زائران حسینی بپیوندند و این رود خروشان مردمی از مسیرهای مختلف همگی به کربلای معلی، کعبه آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منتهی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha