۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85551407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام‌های سپاه خراسان شمالی در مسیر محرومیت زدایی

بجنورد- ایرنا-  سپاه خراسان شمالی علاوه بر ایجاد امنیت پایدار، مردم یاری را در مناطق کم برخوردار در اولویت قرار داده است و تاکنون با اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال توانسته گام های بزرگی را در این راستا بردارد.

به گزارش ایرنا، محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب قرارگاه هایی در خراسان شمالی شدت گرفته است و با اجرای طرح های آبرسانی، آموزش، عمرانی و اشتغالزایی سعی در زودن غبار محرومیت از قامت این مرز و بوم دارد.

بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند و جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای استان سکونت دارند که نیازمند حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

بسیج سازندگی از جمله نهادهایی است که در حوزه محرومیت زدایی و آبادانی این خطه محروم به صورت هدفمند فعالیت می کند و با اهدای بسته های معیشتی و جهیزیه گام های بزرگی را در راستای مبارزه با فقر در این استان انجام داده است.

توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی و اهدای ۵۵ سری جهیزیه

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی در خصوص برنامه های محرومیت زدایی در خراسان شمالی گفت: سپاه این استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۸ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مناطق کم برخوردار، حاشیه ای و روستاها توزیع کرد.

سرهنگ مجتبی مداحی با بیان اینکه قرارگاه خدمات رسانی این بسته های معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال را در بین نیازمندان استان توزیع کرد افزود: بسته های معیشتی برنج، گوشت، حبوبات، ماکارونی و روغن به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال است که در مناسبت های مختلف بین اقشار نیازمند جامعه توزیع می شود.

وی افزود: شناسایی افراد نیازمند با توجه به بانک اطلاعاتی پایگاه های بسیج از وضعیت معیشتی خانوارها در هر محله انجام شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی در ادامه افزود: همچنین در این مدت ۵۵ سری جهیزیه به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به زوج های جوان و نیازمند استان اهدا شد.

وی تصریح کرد: هر سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی است.

مداحی ادامه داد: این ارگان در حوزه‌های دیگر همچون سازندگی، معیشتی، محرومیت‌زدایی حضور پررنگی دارد و در راستای عمل به مسوولیت‌های خود شاهد اهدای جهیزیه به نوعروسان هستیم.

برنامه‌ریزی سپاه برای مقابله با حاشیه نشینی

وی خاطرنشان کرد: باید با ارایه خدمات به مناطق روستایی و عمران و آبادانی جلوی مهاجرت از روستاها گرفته شود چرا که با حاشیه نشینی، چالش ها و مشکلات بیشتری در جامعه ایجاد خواهد شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: بسیجیان با کمک خیران در قالب طرح های مختلف با مشارکت گروه های جهادی، حوزه ها و پایگاه های مقاومت تلاش می کنند تا کمک ها و بسته های معیشتی به دست تمامی نیازمندان برسد.

ایجاد یکهزار شغل

مداحی اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون در این مدت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ایجاد کسب و کارهای کوچک و طرح های اشتغالزایی پرداخت کرد.

وی گفت: این طرح ها بیشتر در زمینه ها کشاورزی، دامپروری، صنعت و صنایع تبدیلی است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی بر رفع بیکاری تاکید کرد و افزود: افراد متقاضی ایجاد کسب و کارهای کوچک و خوداشتغالی به بسیج سازندگی نواحی مقاومت مراجعه و تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاومتی دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha