۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85551415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری ارتفاعات زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: عصر امروز/دوشنبه/ بارش‌های رگباری،‌ محلی و پراکنده برخی مناطق به خصوص ارتفاعات استان را در بر می‌گیرد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون قسمتی ابری و در طارم و نواحی کوهستانی این شهرستان مه آلود است.

وی با بیان اینکه طی امروز به تدریج سرعت وزش باد افزایش می یابد و به حد نسبتا شدید می رسد، اظهار داشت:‌ این وضعیت جوی تا فردا /سه شنبه/ ادامه دارد که بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سلطانی یادآور شد: هر چند بارش های پیش بینی شده برای استان فراگیر نیست اما ماهیت رگباری و شدت آن در برخی مناطق موجب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوای استان در اغلب مناطق به طور محسوسی کاهش می یابد و فردا نیز هوای خنکی در استان مستقر خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه هفته جاری دمای استان مجددا افزایش می یابد و روزهای آخر هفته هوای گرمی حاکم می شود که در این شرایط به هم استانی ها توصیه می کنیم تا حد امکان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

سلطانی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته زنجان به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور و لولک آباد نیز به عنوان چهارمین ایستگاه خنک کشور ثبت شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۶ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha