رشته فوریت‌های پزشکی در مجتمع آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر دایر شد

اردبیل - ایرنا - وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی در مجتمع آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: به استناد رای صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه‌اندازی مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی در مجتمع آموزش عالی سلامت مشگین‌شهر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ظرفیت پذیرش ۱۵ دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

بر اساس این گزارش ، موافقت ایجاد این رشته طی نامه دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، فوریت‌های پزشکی به عنوان یک رشته تحصیلی، اورژانس پزشکی در آمریکا در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد و پس از نیم قرن به طور قابل توجهی پیشرفت کرد. پس از فروپاشی سقف فرودگاه مهرآباد در سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۴) با ایجاد اولین مرکز خدمات اورژانس، آموزش غیررسمی کادر اورژانس در ایران آغاز شد.

در ابتدا داوطلبان از طریق دوره‌های کوتاه مدت، عمدتا ۶ ماهه، در ایستگاه‌های اورژانس پزشکی خدمات می‌کردند ، در سال ۱۳۷۹ برنامه درسی برای یک برنامه معارف دبیرستانی در زمینه اورژانس تصویب شد و دانشجویان از طریق امتحان ورود به دانشگاه پذیرفته شدند.

شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha