واکاوی آخرین وضعیت ساخت بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران

ساری-ایرنا- بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی مرحوم آیت الله طبرسی که در زمان کلنگ زنی قرار بود ۲ ساله به اتمام برسد اکنون با گذشت افزون از ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی، اکنون تنها گام اول آن ۹۰ درصد و گام دوم نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، ساخت بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی واقع در ماهفروجک از توابع شهرستان ساری از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود که کلنگ آن در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد. بر اساس وعده‌ای که مسوولان وقت داده بودند قرار بود این بیمارستان ظرف ۲ سال تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شود.

این بیمارستان در زمینی به وسعت حدود ۱۶ هکتار در حال ساخت است و به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های بزرگ کشور در صورت تکمیل می‌تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری سلامت، درمانی، خدماتی و پژوهشی مازندران به وجود آورد و مسوولان اجرایی و وزارت بهداشت در دولت سیزدهم با نگاه ویژه و با تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی از طریق تهاتر نفت گامی موثر برای تکمیل این طرح برداشتند.

همچنین قرار است در صورت تکمیل این طرح برای جذب دانشجویان خارجی و همچنین هوشمندسازی بیمارستان با فناوری روز جهان اقدام شود.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ساخت این بیمارستان در سه گام انجام می شود و در حال حاضر گام نخست طرح پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارد و پیشتر نیز هزینه اجرای کامل طرح ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

واکاوی آخرین وضعیت ساخت بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سفر رییس جمهور وقت در سال ۱۳۸۴ ساخت بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی واقع در منطقه ماهفروجک در ساری مصوب شد.

فرهاد غلامی افزود:‌ ساخت این طرح در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار آغاز شد و هم اکنون نیز در جریان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این بیمارستان بزرگ و تخصصی در سه گام اجرا می شود، ‌ادامه داد:‌ فاز نخست آن شامل ۳۷۰ تخت است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران زمان پایان مراحل ساخت این فاز بیمارستان مرحوم آیت الله طبرسی را چند ماه آینده اعلام کرد.

وی گفت که فاز دوم بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی نیز شامل ۲۰۰ تخت است که این فاز نیز پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد و با تزریق اعتبار مورد نیاز تا چهار یا پنج سال آینده مراحل ساخت آن به اتمام خواهد رسید.

غلامی گام سوم این بیمارستان را متشکل از ۵۴۰ تخت اعلام و خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر ساخت این طرح در اختیار شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت است که از جمله شرکت های تخصصی و کیفی ساز در حوزه ساخت بیمارستان ها در کشور به شمار می رود.

بیمارستان آیت الله طبرسی به عنوان یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کشور محسوب می شود که ضمن ارائه خدمات عمومی بسترهای لازم برای خدمات تخصصی به بیماران خواهد داشت.

در زمان حاضر بیش از یک هزار خانه بهداشت، ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۵۴ پایگاه، ۲۶ بیمارستان دولتی و ۱۴ بیمارستان خصوصی با حدود پنج هزار تخت مجموعه های درمانی و بهداشتی این دانشگاه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha