کاهش شدید ارزش سهام در بورس رژیم صهیونیستی از ترس جنگ با حزب‌الله

تهران - ایرنا - منابع خبری رژیم صهیونیستی از کاهش شدید سهام در بورس این رژیم در سایه ترس و نگرانی از جنگ همه جانبه با حزب الله لبنان خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، بورس سهام رژیم صهیونیستی در پی ترس از وقوع جنگ در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین با حزب الله، کاهش شدیدی را در شاخص های خود ثبت کرد.

این شبکه تصریح کرد: ارزش سهام در بورس اسراییل به دلیل ترس از وقوع جنگ در شمال از دیروز ( یکشنبه) روند نزلی به خود گرفت و کاهش شدیدی را تجربه کرد.

در پی تحولات جبهه شمالی در مرز با لبنان، بازار سهام «تل آویو» با افت شدید شاخص‌های اصلی باز شد و سهام (TA ۳۵) ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و همچنین سهام (TA ۹۰) حدود ۲.۳ درصد درصد کاهش یافت.

سهام بانک تل آویو نیز ۱.۹ درصد و سهام نفت و گاز تل آویو ۳.۳ درصد کاهش یافت.

پیش از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اقتصاد این رژیم از تورم شدید، افزایش قیمت‌ها و دستمزدهای پایین و کاهش سطح زندگی رنج می‌بُرد و اکنون بعد از گذشت بیش از ۹ ماه از این جنگ، دامنه بحران شدیدتر شده و زیان زیادی به بخش های مختلف اقتصادی و مالی صهیونیست ها وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha