۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85551472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۴ تن موادغذایی در جنوب غرب خوزستان از چرخه مصرف خارج شد

آبادان - ایرنا - مدیرسلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۴ تن موادغذایی غیرقابل مصرف انسانی در جنوب غرب خوزستان از ابتدای سال تاکنون کشف، ضبط و پس از انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای قانونی از دسترس مصرف خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جعفر ربیحاوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خرید دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی و تشدید بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها از انواع موادغذایی عرضه‌شده در سطح واحدهای صنفی شهرستانهای تابعه، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴هزار و ۹۹۸ کیلوگرم انواع موادغذایی و آرایشی غیرقابل مصرف کشف شد.

وی تعداد بازرسی‎‌های انجام‌شده در این بازه زمانی از مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط را بیش از ۲۷هزار مورد عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۰هزار سنجش با تجهیزات پرتابل مواد غذایی نیز اجرایی شد.

ربیحاوی همچنین به ۵۰۱ اخطار، ۱۳۰ مورد معرفی به مراجع قضایی و پلمپ ۳۷ واحد متخلف اشاره کرد و گفت: همشهریان عزیز می‌توانند گزارش تخلف‎‌های بهداشتی در مناطق شهری و روستایی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ برای بررسی و پیگیری اعلام کنند که پس از دریافت شکایات، کارشناسان بهداشت محیط درکوتاهترین زمان ممکن (حداکثر ۷۲ساعت) به محل اعزام می‎‌شوند.

شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha