۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبر: 85551479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی هویت هفت شهید گمنام مدفون در استان فارس

شیراز- ایرنا- مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس، با اشاره به شناسایی هویت هفت شهید گمنام مدفون در این استان گفت: بر این اساس، فارس میزبان خانواده‌های این شهدای شناسایی شده از استان‌های کرمان، تهران، گلستان و زنجان است.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، سهراب مظلوم رضایی، افزود: پارسال(۱۴۰۲ )با یک حرکت جهادی و با کمک ایثارگران نواحی و بنیاد شهید و مرکز ژنتیک نور سپاه از پیکر مطهر تعدادی از شهدای گمنام که قبل از سال ۸۴ در فارس دفن شده بودند نمونه‌برداری و پس انتقال آن نمونه‌ها به مرکز ژنتیک تهران و تطبیق آنها با نمونه خون‌هایی که از خانواده‌های شهدای جاویدالاثر گرفته شده بود، تعدادی از این شهدا شناسایی شدند.

وی، درباره هویت شهدای شناسایی شده گفت: شهید علی معروف‌خانی از استان‌ زنجان (ابهر)، شهید علی رضایی از استان گلستان، شهید علی زراعت حرفه از استان کرمان، شهید ابراهم سیاه کوهی از استان کرمان، شهید عباس رهبری از استان تهران، شهید ابراهیم آقایی و شهید هوشنگ خوش‌خبر از استان تهران این شهدای عزیز هستند.

او اظهار کرد: ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه نهم مردادماه مردم خونگرم سپیدان میزبان خانواده معظم شهید ابراهیم سیاه‌کوهی هستند و در شب شهادت امام سجاد (ع) مراسمی در جوار مزار این شهید عزیز برگزار می شود.

مسئول مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۱ مردادماه نیز از خانواده چهار شهید استان‌های زنجان، گلستان، تهران و کرمان در گلراز شهدای دارالرحمه شیراز استقبال خواهد شد.

مظلوم رضایی ادامه داد: در هفته آینده نیز شهرستان‌های جهرم و سپیدان میزبان ۲ شهید عزیز دیگر خواهند بود که این برنامه‌ها هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی، گفت: روال جا به جایی پیکرهای این شهدا به این شکل است که ابتدا خانواده‌های معظم شهدا می‌آیند و شهیدشان را زیارت می کنند و اگر خواستند تقاضای جابجایی می‌دهند که چنانچه میسر باشد روال اداری خود را طی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha