۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85551489
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

غارتگران منابع طبیعی خلخال دستگیر شدند

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبر: 85551489
غارتگران منابع طبیعی خلخال دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از دستگیری غارتگران منابع طبیعی و قطع کنندگان درختان کهنسال قره آغاج در روستای کهران این شهرستان خبر داد.

احمد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنابا اشاره به عملیات دستگیری متخلفان و پیشگیری از ادامه قطع درختان جنگلی در منطقه دربند روستای کهران از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: در عملیات مشترک ماموران یگان ویژه منابع طبیعی با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان همه افرادی که در کار قطع درختان جنگلی متعلق به منابع ملی این شهرستان دست داشتند، دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت محاکمه به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهار کرد: درختان قطع شده از منطقه جنگلی دربند روستای کهران متعلق به منابع طبیعی و ملی بوده و هیچ کدام از درختان در مالکیت اشخاص نیستند.

وی همچنین گفت: چپاولگران بیت‌المال با استفاده از خلوت منطقه و با توجه به اینکه دسترسی به این منطقه صعب‌العبور برای مردم روستا و افراد عادی بسیار سخت است، مبادرت به قطع درختان کهنسال قره آغاج، ارس و بنه این منطقه کرده بودند که در حین قطع درختان و حمل آن با تراکتور دستگیر شدند و درختان قطع شده نیز به محوطه اداره منابع طبیعی این شهرستان انتقال یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال هم در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدام چپاولگران بیت‌المال در قطع درختان جنگلی دربند روستای کهران علاوه بر از بین بردن پوشش گیاهی منطقه و لطمه به طبیعت موجب وارد شدن آسیب جبران‌ناپذیر به زیستگاه حیات وحش این منطقه بکر و دست نخورده می‌شود.

حسین معصوم‌زاده ادامه داد: در بند روستای کهران زیستگاه انواع جانوران وحشی از جمله کل و بز، پلنگ، خرس قهوه‌ای،گرگ، روباه و کبک است ضمن اینکه رودخانه گذری از داخل دره نیز دارای ماهیان بومی بوده و تردد قاچاقچیان چوب در این محل موجب از بین رفتن آرامش وحوش منطقه می‌شود.

به گزارش ایرنا ، روستای کهران از توابع بخش مرکزی خلخال در ۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده و از روستا تا دربند و محل قطع درختان جنگلی قره آقاج مسیری طولانی و فاقد راه دسترسی وجود دارد که برای رسیدن به این محل باید این مسیر را پیاده طی کرد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال ، ۸۵ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در این شهرستان واقع شده و همین امر موجب جلب نظر و توجه قاچاقچیان چوب‌های جنگلی و دست زدن به اعمال خلاف قانون در مناطق مختلف جنگلی این شهرستان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha