۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85551518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بهای جهانی نفت همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

تهران-ایرنا- نگرانی ها درباره گسترش درگیری ها در خاورمیانه به دنبال حمله موشکی به ارتفاعات جولان، بهای نفت در بازارهای انرژی را امروز (دوشنبه) افزایش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، واکنش ها در بازارهای انرژی به دنبال تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به خاک جنوب لبنان افزایش یافته است.

بهای نفت خام برنت با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزیش ۸۱.۴۶ دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام اینترمدیت وست تگزاس نیز با افزایش ۲۳ سنتی یا ۰.۳ درصدی به ۷۷.۳۹ دلار در هر بشکه رسید.

هفته گذشته قیمت نفت برنت ۱.۸ درصد و اینترمدیت آمریکا به دلیل کاهش تقاضای چین و امیدها به توافق آتش بس در غزه ۳.۷ درصد کاهش یافته بود.

روز گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد به حمله موشکی به ارتفاعات جولان که به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان منجر شد، پاسخ خواهد داد.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرده نقشی در این حمله نداشته است اما رژیم صهیونیستی وعده داده این حمله را در لبنان تلافی خواهد کرد و جنگنده های این رژیم روز یکشنبه نیز اهدافی را در جنوب لبنان مورد حمله قرار دادند.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر شرکت امنیت انرژی فوجیتومی گفت نگرانی ها درباره تشدید تنش ها در خاورمیانه باعث افزایش خرید نفت شده اما با توجه به نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در چین، سود این معاملات محدود شده است.

رویترز با اشاره به این که در چند هفته گذشته امیدها به برقراری آتش بس در غزه تقویت شده بود به نقل از یک منبع غربی، یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری نوشت: اما اسرائیل به دنبال تغییر در طرح آتش بس و آزادی اسرا است که این خواسته، توافق برای توقف درگیری ها را دشوار کرده است.

رویترز همچنین نوشت: توجه بازارهای نفت همچنین به ونزوئلا کشور تولید کننده نفت و انتخابات در این کشور است که به پیروزی نیکلاس مادورو برای سومین دوره منجر شد. آمریکا مدعی شده که سیاست تحریمی خود علیه این کشور را بسته به وضعیت انتخابات در این کشور عضو اوپک تنظیم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha