گرمای شدید در خراسان‌شمالی چهار نفر را روانه بیمارستان کرد

بجنورد- ایرنا- اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اعلام کرد: گرمای شدید هوا در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر را در شهرستان های اسفراین، شیروان و جاجرم روانه بیمارستان کرده است.

به گزارش ایرنا، از این تعداد بیمار گرمازده ۲ نفر مربوط به شهرستان اسفراین و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان های شیروان و جاجرم است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲ مورد ابتلا به گرمازدگی در ۲۴ ساعت گذشته به اورژانس استان گزارش شد.

دکتر تقی دولت آبادی افزود: بیماران مبتلا به گرمازدگی پیرمرد ۶۰ ساله اهل شیروان و خانم ۶۰ ساله اهل روستای چهار بید بودند که به شکل سرپایی درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود شهروندان تا حدامکان از خانه‌هایشان خارج نشوند و در مکان‌های خنک سربسته باقی بمانند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افرادی که احساس سرگیجه یا افت فشار می‌کنند بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دولت آبادی یادآور شد: گرمازدگی با علایمی نظیر رنگ پریدگی، عرق شدید، تهوع، اسهال و استفراغ، جوش های ریز گرمازدگی، سردرد، گرفتگی عضلات، خستگی، ضعف، تشنگی شدید، سرگیجه، تکرر ادرار و ادرار تیره رنگ، از دست دادن تمرکز و از دست دادن هوشیاری مشخص می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اسفراین نیز گفت: ۲ مورد ابتلا به گرمازدگی از روز گذشته تاکنون به اورژانس ۱۱۵ اسفراین گزارش و بیماران به صورت سرپایی درمان شدند.

صغری قلی پور افزود: ۱۰۶ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ اسفراین در ۲۴ ساعت گذشته برقرار شده که ۳۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی کرده است که دمای هوا در روزهای آتی در مناطق مختلف استان به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند و این استان از ۱۰ شهرستان تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha