نگهداری جاده‌های تربت‌حیدریه نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار سالانه است
عکس تزیینی است

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: سالانه افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری راه‌ها و بهسازی جاده‌ها در این شهرستان نیاز است.

علی اصغر کرباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسایلی همچون سرقت تابلوها و علایم راهنمایی در مسیرها وجود دارد که بر چالش های موجود پیرامون نگهداری راه ها افزوده است.

وی ادامه داد: پلیس هم در زمینه ایمنی تردد وسایط نقلیه حساسیت و توجه دارد و در این خصوص همکاری مناسبی داشته که برای کاستن از آنها با همکاری بین بخشی تلاش شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: اما مسایل مالی موجود پیرامون راه‌ها یکی از نکات اصلی و حایز اهمیت است که رفع آن‌ها می‌تواند به کاهش مشکل‌ تردد در مسیرهای شهرستان تربت حیدریه کمک کند.

وی اشاره کرد: در حال حاضر بودجه سالانه و بودجه تخصیص داده شده برای نگهداری راه ها، کفاف هزینه‌ها و نیازها در این حوزه را نمی‌دهد، این در حالی است که درصد قابل توجهی از آن هم پرداخت نمی شود.

کرباسی گفت: برخی از مسیرها علاوه بر مشکل کیفیت، با چالش نداشتن تابلوهای راهنمایی و حتی خط کشی مواجه هستند، مسوولان محلی برخی مناطق مشکل‌های خود را به این اداره منعکس کرده‌اند که تلاش شده در حد توان و بودجه برطرف شود.

بر اساس اطلاعات منتشره، میزان برخورداری راه آسفالته در تربت حیدریه ۹۸ درصد راههای این شهرستان را شامل می‌شود که این شاخص در سطح استان خراسان رضوی ۹۴.۲ درصد است.

از مجموع ۷۷۰ کیلومتر راه‌های شهرستان تربت حیدریه، حدود ۵۰۰ کیلومتر به راه‌های روستایی اختصاص دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha